Tuesday, June 21, 2016

Warna Eyeshadow Sesuai Ketika Raya




Assalamualaikum.

 Lagi berapa minggu je lagi kita semua akan menyambut Hari Raya dan sudah semestinya ramai diantara kita yang sudah mula membuat persiapan, kan? Dari pembelian perhiasan rumah, tempahan kuih raya, baju raya yang baru dan banyak lagi. Cik Rose pun tengah sibuk ni. Mana nak buat dulu ni. hihi.Well, ada satu perkara lagi yang harus diambil berat oleh ramai wanita – jenis makeup raya yang sesuai! Mesti semua nak berseri-seri di pagi raya, kan?

Jika sebelum ini korang tak pernah ambil berat jenis teknik solekan yang bersesuaian dengan tona kulit korang dan event yang korang pergi, apa kata Raya tahun ini korang tampil dengan sedikit kelainan dan tampil dengan lebih menyerlah? 

Ha, for starting, kita KIV dahulu teknik solekan bahagian muka yang lain dan sekarang kita fokus kan pada bahagian yang terpenting iaitu mata. Korang tahu tak pemilihan warna eyeshadow adalah sangat penting dan boleh memberikan impak yang besar pada keseluruhan rupa paras korang?





 
Pilihan terbaik adalah warna-warna yang lembut seperti pastel dan earth colours. Stick to teknik solekan natural yang sesuai untuk semua jenis acara dan tidak mengira apa jua tona kulit muka anda. Nampak natural beauty gitu!



Selain itu, korang juga boleh menggunakan warna bronze atau pilihan warna keemasan untuk penampilan yang lebih glamour but don’t over do it ok? Janganlah over pulak, nanti jadi meriah sangat mata tu! hihi.



Dan warna eyeshadow yang WAJIB korang elakkan adalah warna-warna yang terlalu terang.Tentu sekali big no untuk teknik smokey eyes.NO NO NO! Teknik solekan sebegini hanya sesuai kalau korang hadiri jamuan makan malam dan seumpamanya. Di pagi raya, biar make up natural jer. Baru terserlah kecantikan sebenar korang, kan.
 

Remember, just stick to natural makeup during this Raya!

Jom cantik sama-sama yer :)

4 comments:

  1. thn ni nk pakai eye shadow lite2 je... almaklum kt kerteh panas...
    kang cair gak kalu pakai makeup

    ReplyDelete
  2. bookmark siap2. nnti raya baca balik. hahaha

    ReplyDelete