Sedap Sangat ke Kuih Kapit Mentega Kacang

Assalamualaikum. 
Selamat malam! Malam ni sejuk, sebab hujan lebat.. Mata tak mengantuk, kita mengadap blog yer.

Korang dinner ape tu? 

Masak ke beli tu? Cik Rose tanya jer. hihi. 

Cik Rose makan kuih kapit mentega kacang. Ada yang panggil kuih sepit kan. Cik Rose beli sebab tergoda tengok lapisan 'peanut butter' yang tebal tu. Eh sedapnya.

Betul ke 'peanut butter' tu penuh dalam lipatan kuih kapit tu?

Jawapan jujur nya, tidak. Oh hatiku kecewa. 'Peanut butter' tu ada di hujungnya sahaja. 


Lepas tu, apa yang Cik Rose buat? 

Cik Rose beli mentega kacang yang kasar. Cuba tengok dekat piring tu. Kan ada Cik Rose letak. hihi. Cicah je nanti. Nyum nyum. 

Apapun, memang sedap kan. Kalau yang kosong, Cik Rose tak berapa gemar. Kalau ada inti macam ni, sukalah. hihi. 


Konon malam nak makan kuih ni jer. Sekali, pergi dapur bancuh air milo lah pulak. Eh eh eh sangat. 




3 comments:

  1. CCL pernah beli kuih kapit peanut butter . Tpi indah khabar dari rupa . Diluarnya nampak bukan main tebal peanut butter siap bersalut dgn kekacang, dalamnya kosong, diorang hanya letak dihujung je

    ReplyDelete
  2. aida serik beli kuih ni, rose.
    spt yg rose beli tu, peanut / coklat nyer di hujung.
    konon2 meleleh la kan. sampai ati penjual tu ekk.

    ReplyDelete
  3. Selalu tgk org jual, tapi xrasa nak beli pulak, haha! Suka yg original punya..hihi

    ReplyDelete

Powered by Blogger.