Ticker

6/recent/ticker-posts

Hari Coklat Sedunia | Tekak nak makan manis-manis

Assalamualaikum. Dah terasa macam Hari Coklat Sedunia pula gayanya. Makan coklat dan makan coklat!

Alkisahnya beli coklat semalam. Baru hari ni rasa nak makan. Officemate pun join makan coklat juga. Cuma, jenis coklat kitorang berbeza.  Iyalah, selera berbeza kan.

Cik Rose beli coklat bar M&M dan coklat Bon O Bon.

Tadaa, coklat bar M&M :


 Ini pula coklat Bon O Bon :


Selalunya, coklat M&M yang jenis biji-biji tu je kan. Kali ni Cik Rose ternampak yang jenis bar. Hati melonjak ingin tahu rasanya. Sedapkah? atau biasa-biasa saja. hihi. 

Ternyata, rasa coklatnya sedap. Dalam kepingan coklat, ada diletakkan coklat M&M yang bulat tu. Terasa kesedapan coklatnya dengan setiap gigitan! 

Puas hati. Rasa coklatnya sedap.

Coklat Bon O Bon tu pula, pertama kali Cik Rose nak rasa. Tak pernah beli sebelum ni. Yang ni pun sedap juga. Dalamnya seakan ada isi. wahhh terbaiklah.

Bukan selalu makan coklat. Bila teringin baru Cik Rose beli dan makan..Kalau tak ada selera, memang tak berusiklah coklat tu. 

Bila dah lama pantang coklat, sesekali makan coklat, baru terasa nikmatnya, kan. 



Post a Comment

4 Comments

  1. tak pernah lagi nampak coklat bon o bon ni. Nanti kalau jumpa nak try jugak lah

    ReplyDelete
  2. sdap tu cik rose..cik nor pun suka coklat..:)

    ReplyDelete
  3. bar m&m akak tak pernah try klu coklat bon2 tu biasa beli, dlm dia ada karamel cair kan... mmg layan

    ReplyDelete