Makan Cendol Mangga Yang Sedap di Cendol Mahabbah, Benut Johor

Makan Cendol Mangga Yang Sedap di Cendol Mahabbah, Benut Johor

Cuaca panas sekarang ni kan. Tekak rasa kering. Dalam keadaan cuaca panas macam ni, perlulah minum air masak lebih dari biasa. Dan juga kena  kurangkan aktiviti luar. 

Eh kalau panas-panas macam ni, dapat cendol pun sedap kan. Lega tekak! Nyaman. 

Cendol Mangga

Selalu yang Cik Rose nampak cendol durian yang orang kongsikan. Cendol mangga, jarang pulak nampak. 

Cendol Mahabbah di Jalan Parit Makasar, Benut.


Macam mana? Menarik tak? Mangga tu menggoda sangat kan. Elok je keliling mangkuk. Banyakkan. 

Sedapnya! Kenyang perut dapat semangkuk macam ni. 

Dekat mana warung cendol ni? 

Terletak di Jalan Parit Makasar, 82200 Benut, Johor. Tepi jalan je, warungnya. Ada macam-macam pilihan cendol. Cendol biasa, cendol jagung, cendol kacang, cendol mangga, cendol durian, cendol oreo dan banyak lagi. 

Penuh aje warung ni tau. Jadi pilihan ramai. Makanan pun ada. Macam laksa, tauhu bakar dan lain-lain. 

Rasa cendol ni sendiri sedap. Terasa lemak santannya. Bukan manis gula semata. Sesetengah kedai jual, Cik Rose rasa manis gula je lebih. Santan tu kurang. Yang ini, memang sedap secukup rasa. Alhamdulillah. 

Untuk yang berada berdekatan, bolehlah singgah. Sekali rasa, nak lagi. 

Selalunya kalau makan cendol, mesti Cik Rose pilih cendol jagung jer. Hihi. Kali ni, pilih cendol mangga. Puas hati, sebab ada jugak jagung tu. 

Korang suka makan cendol tak?

Post a Comment

19 Comments

  1. Makk aii kemain sedap, baru refresh reading list, nampak cendol mangga pulak hahahahahhaa

    ReplyDelete
  2. aduhai mmg layan mkn panas2 nih, cumanya akak je tak kesempatan nk jengah masa balik kg baru ni

    ReplyDelete
  3. uikkk menggoda betul kepingan2 mangga tuuuu

    ReplyDelete
  4. Tak pernah try lagi cendol yg Ada mangga mcm tu. Nampak sedap btul

    ReplyDelete
  5. giler tak suka cendol..iols ni hantu cendol..sampai berangan nak bukak kedai cendol sendiri hihi

    ReplyDelete
  6. Aloo sedapnya cik rose..terliurr ni.. Kat tempat zaza takde jual.. Kalau ada pun bandar tp jauh nk keluar

    ReplyDelete
  7. Aduh..penuh mangga dia.. Nampak sedap je time panas2 gini..

    ReplyDelete
  8. ya allah sedap sungguh tengok cendol ni. Kalau g johor nak p cari laaa

    ReplyDelete
  9. alomok sedapnye.. nyesal baca post ni.. hahaha..

    ReplyDelete
  10. Waduhh... Cendol mangga pon ade ye... Ingtkan durian je ada.. Nmpk sedap lak.. Rasa dia ok tak?

    ReplyDelete
  11. mcm sedap je menu cendol oreo tu.. khamis ni nk ke joho.. smpt x nk gi terjah

    ReplyDelete
  12. fuh.. mangga tu kekuningan oren.. sedapnya alahai.. terliur dah nengok ni

    ReplyDelete
  13. Kita teringin makan cendol durian.. Hehwe.. Pergh tgk cendol mangga ni pun sedp pulak.. Penuh betul mngga dia ye.. Dpt mkn panas2 ni nyaman

    ReplyDelete
  14. Penuh muatan mangkuknya tu haa. Haha
    Mcm mana nak makan tu..
    Kita tak pernah lagi makan cendol ada mangga.

    ReplyDelete
  15. Omg... nak juga la. This is special, i pernah makan cendol with durian but belum try with mangga.

    ReplyDelete
  16. Lama tak makan cendol, sebab kurang minat saya suka ABC sedapnya makan t/hari

    ReplyDelete
  17. peergh..!! cantik elok tersusun gitu mangganya. x pernah lagi cumba combo cendol dan mangga.

    ReplyDelete