Wednesday, July 26, 2023

SEMAKAN NOMBOR PENDAFTARAN KENDERAAN TERKINI

SEMAKAN NOMBOR PENDAFTARAN KENDERAAN TERKINI.| Ramai yang ingin menyemak nombor pendaftaran yang terkini. Tetapi, tak tahu macam mana nak check / semak. KEna pergi kaunter JPJ ke? Atau kena tanya syarikat motor & kenderaan?


Ha, jangan risau, Semuanya di hujung jari sekarang ni. Korang hanya perlu buka laman web JPJ Malaysia sahaja jika nak tahu nombor plat / nombor pendaftaran yang terkini. Tak perlu keluar pun. Link untuk semak nombor plat terkini adalah : 

https://www.jpj.gov.my/web/main-site/semakan-nombor-pendaftaran-terkini




Senarai No Plat Terkini 2023

Anda boleh lihat dan semak terus, senarai nombor plat yang belum didaftar 2023 dan no plate terkini di mengikut setiap negeri di Malaysia yang belum daftar lagi.

Boleh je pilih nak negeri mana, semuanya akan dipaparkan. Jangan risau. Ha, bolehlah pilih nak yang mana untuk didaftarkan pada motosikal, kereta atau lori yang ingin dibeli. 


Ada banyak pilihan nombor plat terkini setiap negeri tahun 2023, termasuk no plate online terbaru untuk negeri Johor, Kedah, Perlis,  Perak, Melaka, Putrajaya, Labuan, Sabah, Sarawak,  Pulau Pinang, Selangor,  Negeri Sembilan, Melaka,  Pahang, Terengganu, Kelantan, dan  Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

No comments:

Post a Comment