MELAKA PART 3 : MUZIUM SAMUDERA MELAKA

June 17, 2013



Bersambung dari entry entry yang ini , masih entry berkenaan Melaka ye.. 

Ok, kalau singgah Melaka, jomlah ke Muzium Samudera.. Ala, yang ada kapal besar tu... Haa,tahu kan?...

Bayaran masuk, RM3 untuk dewasa. Untuk kanak-kanak tak pasti pula.. Sebab berdua je kan.. hihihi..

Ni tiketnya :


Dekat Muzium ni sudah tentulah semuanya tentang sejarah kan.. Bagus untuk kita lebih mengenali sejarah Melaka.. 

Ni pandangan dari luar :



Yang ni pulak kat dalam.. Ambil gambar dekat-dekat :



Yang ni pula hero saya, Hang Jebat. Beliau la bawak kapal hari tu.. Eh, tipu je.. hihihi..
(Jangan persoalkan kenapa saya memilih Hang Jebat dan tidak Hang Tuah )


Haa, ni pula Puteri Hang Li Po.. Eh, tetiba... hihi
(dok atas kapal ni, sambil feeling-feeling lagu Bawa ku Pergi dari Zizan & Kaka.. ) ~bawa daku pergi..pacu laju-laju.. Kita lari dari realiti..)




Tengok kain dorang guna dulu-dulu dan bahan masakan.. Ada bunga cengkih, ubi dan lain-lain...





Kat bawah ni pulak, duit dorang.. 
Macam-macam jenis :



Ok, macam mana?.. Ada rasa macam nak pergi Melaka tak bila dah baca entry ni?.. hihihi.. Ala-ala Duta Negeri Melaka gitu.. 

Banyak bahan bacaan kat dalam kapal tu tau.. dari pemerhatian saya, Mat Saleh memang rajin baca setiap apa yang dipamerkan.. Saya?.. baca yang besar-besar je, yang kecik-kecik tak pun.. Mana tak nya, asyik sibuk bergambar je.. hikhik..


~~Segala-galanya ada di Malaysia~~






You Might Also Like

10 comments

  1. best kan masuk muzium samudera ni... *_^

    ReplyDelete
  2. teringin nak pegi melaka. tapi tak pernahla sampai... insya allah~

    ReplyDelete
  3. melaka bez..dh pnh g sni jgk.hehe

    ReplyDelete
  4. melaka mmg byk tmpt menarik kan.. ok deqla tau kenapa x pilih hang tuah tu..hihi..puteri hang li po comel la.. ;p

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,

    Iklankan apa saja barangan yang anda ingin jual atau iklankan perniagaan anda di laman web www.produkmuslim.info

    Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Pernah tengok dalam tv1..dia ckap boleh tido dalam kapal ni..siap de pakej bermalam di muzium samudera..seriuss

    ReplyDelete
  7. KA Pun ada singgah hari tu hehehe

    ReplyDelete
  8. kat dlm ni boleh tido kan? mcm teringin je tengok. best.. erkk first time kot tgk ros. huhu..

    ReplyDelete
  9. akak masuk mase kecik2 dulu.. arwah mama pon ade lagi.. btw.. abah akak orang melake.. memang ade rumah singgah kat sane.. akk sekolah kat melake 3 tahun...

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS