SERBA SALAH DIBUATNYA - INILAH REALITI

Friday, 5 July 2013

SERBA SALAH DIBUATNYA





Memang betul, ramai yang akan nasihat pada kita supaya jangan dengar apa yang orang nak cakap tentang kita. Tapi, kita kan manusia biasa. Kadang rimas dengan apa yang orang kata. Sengaja nak patahkan semangat kita, bukan nak memberi semangat.. Kan? kan?


Ada je yang tak kena di mata mereka. Itu salah, ini pun salah. Serba salah dibuatnya.

Apapun yang nak kita lakukan, fikir dahulu sedalam-dalamnya. Kerana kita yang akan hadapinya. Bukan orang lain. ...


16 comments:

  1. buat la yang terbaik untuk diri sendiri

    ReplyDelete
  2. Buat la apa yg dipilirkan baik utk diri sendiri. X terlayan kita klw nk dgr cakap org je.

    ReplyDelete
  3. :) ni la yg post emosi yer..hihihi...mmg tak dinafikan.sng cite xsemua org dpt terima kita sape kita.same jgk dgn dri kita.tak semua pendapat org kita blh trima kan :)

    ReplyDelete
  4. @Nurzakiah Hanumbetul, sebab apa pun kita yang tanggung nanti.

    ReplyDelete
  5. @Ibu Lalabetul kak.. kalau nak dengar kata orang, tak terikut kita nanti..

    ReplyDelete
  6. @ayutbetul Ayut.. kita ni manusia, berbeza2 kan.. tak semua setuju dengan sesuatu tindakan tu.. tapi, kena ada sikap toleransi kan.. terima apa adanya.. cewahh.. hihihi

    ReplyDelete
  7. jgn peduli cakap-cakap orang lain

    :))

    ReplyDelete
  8. mulut owg bleh ditutup ..mulut owg..hmm..yang penting kita selesa dgn keadaan kita..=)

    ReplyDelete
  9. sgt setuju! bkn senang nk puaskan hati org lain. lbh baik jaga hati sendiri

    ReplyDelete
  10. kadang2 kena jadi selfish..klu asyik fikir apa org kata...mmg pitam dibuatnya..

    ReplyDelete
  11. mmg sukar utk puaskan hati semua pihak, apa yg penting buat aje apa yg kita rasakan betul...

    ReplyDelete
  12. Betul tu RR.... Tapi susah jugak asyik nk dengar org kata, biarlah org nk kata apa pun... Kadang tu tak larat dah nk memuaskan hati semua orang!hehe

    ReplyDelete
  13. @siti ZAHARAsabar je kuncinya kan dik... tak boleh nak melayan sangat mulut orang..

    ReplyDelete
  14. @jaakechikye.yg penting kita tahu apa yg kita buat... :-)

    ReplyDelete
  15. pedulikan orang lain.. tetambah org yang buat kite down..

    ReplyDelete
  16. yup.. peduli org kata.. baju ronyok tak apa, asal pakai selesa, berkilau tak bermakna, kalau hati tak ada.. ehh..nyanyi lagu 150 juta kali pulak haha

    ReplyDelete