TUNGGANG SELAMAT

September 02, 2013


Selamat pagi semua.. 
Apa khbar hari ni?.. Sihat tak?.. Harap-harap semuanya sihat ye :)

Hari ni cuma nak bagi nasihat khidmat masyarakat je. Waahh gitu.. 

Jangan lupa pakai helmet ye bila menunggang atau membonceng motosikal.. Jangan ingat nak pakai bila nampak abang-abang polis je.. Kalau dekat bandar, memang rata-rata semuanya pakai helmet ni.. Tapi, bila melalui jalan-jalan yang tak sibuk, contohnya jalan kampung ke, nak pergi kedai ke.., ramai yang masih tak nak pakai helmet. Ada yang bagi alasan macam ni : Ala..dekat je pun, tak yah la pakai. Buat penat je.". Dan ada pula yang akan kata, "ala.. polis bukan ada pun. tak kena samanlah..". 

Ehh, jangan macam tu ye kawan-kawan semua.. Tak kita anda nak ke mana, bila naik motor tu, pakai terus helmet ye.. Jangan memilih pulak... Pastikan helmet tu diluluskan oleh JPJ ye. Jangan beli sembarangan je... 



Ini helmet tuan blog. Pink gitum Melambangkan keayuan tuan blog. Hahahhha....


Sekadar  ingat mengingati sesama kita...


You Might Also Like

14 comments

  1. wahhh..header baru..ke sally yg dh lama xdtg sini..?
    betul! sila jaga keselamatan..pink haaa dia punya helmet :P

    ReplyDelete
  2. Cutenya. Macam warna barang2 saya. Saya suka barang warna tu.

    ReplyDelete
  3. baik tuan penasihat.. 20 persen..!! hihihi.. deqla punye helmet kaler merah.. alamak.. jenama apa pun x ingt aih.. alaa yg ramai org guna tu.. biasanye gegurl la ramai guna..tp deqla jarang naik motor..

    ReplyDelete
  4. alololoooo comey nyer helmet...

    ReplyDelete
  5. wajib pakai helmet walaupun kluar sekejap je..cantik color helmet pinki2 lgi..hehehe

    ReplyDelete
  6. betul tu..penting..bukan sbb polis tp sbb keselamatn..depan rumah pon bole eksiden ye..

    ReplyDelete
  7. memang wajib pakai ni.. kiutnya helmet ros.. pink gitu.. hehe..

    ReplyDelete
  8. pink colour tu..warna kesukaan kak rose

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS