Thursday, October 24, 2013

SINOPSIS NOVEL LOVE YOU MR. ARROGANT


Oleh kerana puan blog sekarang  ni memang tengah fall in love dengan Drama Love You Mr. Arrogant ni, jadi di sini puan blog nak coretkan Sinopsis Novel ni. Ok, entry kali ni novel dulu. Next entry drama pulak ok :)


Zaara Amirah punya impian yang sama seperti impian tipikal gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.
"Itu harga yang kau perlu bayar sebab tak kotakan janji. Sekarang jangan banyak cakap, kahwin dengan aku. Titik." – Zafriel Irham
Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya.  Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya. 
"Apa? Atas lantai ni?"
"Kat mana-mana saja yang kau suka. Tapi bukan atas katil mahal aku ni. Buat kotor saja."
"Kotor? Awak yang nak kahwin dengan saya kan, lepas tu awak cakap saya kotor pulak? Kalau awak tahu saya kotor, buat apa awak kahwin dengan saya? Awak fikir tak perasaan saya bila awak paksa saya kahwin dengan awak dulu? Awak fikir pasal diri awak saja, kan? Pasal saya ni awak tak fikir langsung. Awak ni memang tak guna!"
Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan. 
Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri.
"Aduhh! Kenapa dengan aku ni? Kenapa aku rasa rindu sangat ni? Macam orang gila bayang saja lagaknya ni. Padahal baru beberapa jam dia pergi. Takkanlah aku dah jatuh hati dengan mamat berlagak tu? Aduhh… tapi..." – Zaara Amirah
Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti...
************

Kalau nak berkenalan dengan penulis novel ni dan membaca karya-karya beliau, jom singgah di blog beliau yer .. 


*****



8 comments:

  1. hehehe.. fenomena lah drama/novel ni..

    ReplyDelete
  2. laa ingat nk syer ending dia..hik..tak sabar nk tgg ending drama ni

    ReplyDelete
  3. awk beli novel dia ke?? heheh sy tgk kat tv jerk... tue pon kdng2 terlepas.. heheh

    ReplyDelete
  4. sama macam kawan2 kat opis ni semua pakat tgh syok dgn drama ni.. :)

    ReplyDelete
  5. deqla baik tgk drama la..dr baca novel.. aduhh.. xde masa nak baca..(anak bulus suka kaco) hahaha..

    ReplyDelete
  6. best ke cerite ni? adik akak pon sibuk tgk cerite ni.. kdg2 berebut siaran..

    ReplyDelete
  7. suka tgk heroin dia.
    tapi kan hanez suraya putih gebu kot.pakai lipstik ppn nmpah merah menyala

    ReplyDelete