IKAN KELISA MALAYSIAN GOLDEN KESAYANGAN SUAMI

August 12, 2014



Biasalah, suami saya ni memang gemar jaga haiwan.. Burung, ikan, kucing.. Haa, tapi memang tak boleh jaga kucing kat JB ni. Sebab saya ni alah dengan kucing. Alah ke takut ek. hihi.. Tapi, rumah mak mertua saya memang banyak kucing. Bila balik kampung, dapatlah suami saya melepaskan kerinduan tu. hikhik.. Burung pula, semua kitorang dah hantar balik kampung sebab dekat are rumah baru ni tak dibenarkan.. Sebab kitorang dua-dua duduk kuarters kan..  Maka, hanya ikan je yang tinggal.. Ikan pula, letak kat rumah saya di JB sebagai peneman.. Tak letak pun di Batu Pahat. Kiranya saya ni tolong jaga jugakla :)

Nak dijadikan cerita, selalunya suami saya akan beli stock anak ikan untuk bekalan seminggu dekat ikan kelisa ni. Tapi, masa cuti raya tu, dia tak sempat nak top up anak ikan tu. So, bila balik dari kampung, dia terus ke kem di Batu Pahat. Tak sempat nak beli.. Jadi, saya pun kesianlah kat ikan kelisa ni... Tu yang saya gi beli.. Bukan senang kat sini nak dapat anak ikan tu. Tak tahu kenapa banyak kedai dah habis.. Tak ada stock katanya.. Heee :)

Alhamdulillah, ada rezeki ikan kelisa saya ni.. dapatlah dia makan minggu lepas sementara menanti kehadiran tuan dia a.k.a suami saya :)




p/s : Baru naik kerja hari ni. Terpaksa ambil cuti kecemasa balik kampung mertua sebab ayah mertua tak sihat :(




You Might Also Like

19 comments

  1. en.suami sy pun nmpk mcm berminat dgn kelisa nie..tp tgk mencari tempat yg ada jual makanan ikn kelisa tu

    ReplyDelete
  2. Macam ikan arawana lak kan.,hihi

    ReplyDelete
  3. besar ikan tu,,cantik pulak..mestilah husband sayang

    ReplyDelete
  4. cantiknya ikan kelisa ni :)

    ReplyDelete
  5. klik oldtown for sis

    jaga kelisa ni baik-baik ye

    ReplyDelete
  6. wahh rajin juga bela binatang ye..

    suka tgk kelisa..

    ReplyDelete
  7. orang yg suka pelihara haiwan ni penyayang kan..hihi..

    ReplyDelete
  8. Sepupu pun ada ni..
    Cantik saya tgk daam akuarium.

    ReplyDelete
  9. Ros...farah suka jugak ikan kelisa nie.. tapi nak beli mahal..huhuhu

    ReplyDelete
  10. dulu saya ada kolam ikan, memang banyak sangat ikan.

    tapi sejak arwah abah x ada, kolam pun dah dibuang and dijadikan kawasan garaj.

    ReplyDelete
  11. wahh... jarang org jara ikan kelisa ni tau..

    ReplyDelete
  12. Ikan kelisa ni beharga kan.. harga boleh tahan.. ada cecah ribuan ringgit

    ReplyDelete
  13. Sy duk kaurters kem pn xberani nk bela pape.. Wlpn ada kucing kt umah mak, jd terpaksa minta mak jagakan..

    ReplyDelete
  14. salam ros..
    nama ikan kelisa tu cit cit ke..? hihi.. comell..
    besar ikannye.. cma bela puyu & sepat je..

    ReplyDelete
  15. kalau hobi bela ikan ni mmmg perlu rajin..bila balik tgk ikan tu berenang -renang tenang je jiwa kan..boleh ilang stress :-)

    ReplyDelete
  16. mv ni dah banyak kali pelihara ikan semuanya mati..huhu...ayah mertua sakit apa??

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion