IKAN KELISA MALAYSIAN GOLDEN KESAYANGAN SUAMI



Biasalah, suami saya ni memang gemar jaga haiwan.. Burung, ikan, kucing.. Haa, tapi memang tak boleh jaga kucing kat JB ni. Sebab saya ni alah dengan kucing. Alah ke takut ek. hihi.. Tapi, rumah mak mertua saya memang banyak kucing. Bila balik kampung, dapatlah suami saya melepaskan kerinduan tu. hikhik.. Burung pula, semua kitorang dah hantar balik kampung sebab dekat are rumah baru ni tak dibenarkan.. Sebab kitorang dua-dua duduk kuarters kan..  Maka, hanya ikan je yang tinggal.. Ikan pula, letak kat rumah saya di JB sebagai peneman.. Tak letak pun di Batu Pahat. Kiranya saya ni tolong jaga jugakla :)

Nak dijadikan cerita, selalunya suami saya akan beli stock anak ikan untuk bekalan seminggu dekat ikan kelisa ni. Tapi, masa cuti raya tu, dia tak sempat nak top up anak ikan tu. So, bila balik dari kampung, dia terus ke kem di Batu Pahat. Tak sempat nak beli.. Jadi, saya pun kesianlah kat ikan kelisa ni... Tu yang saya gi beli.. Bukan senang kat sini nak dapat anak ikan tu. Tak tahu kenapa banyak kedai dah habis.. Tak ada stock katanya.. Heee :)

Alhamdulillah, ada rezeki ikan kelisa saya ni.. dapatlah dia makan minggu lepas sementara menanti kehadiran tuan dia a.k.a suami saya :)




p/s : Baru naik kerja hari ni. Terpaksa ambil cuti kecemasa balik kampung mertua sebab ayah mertua tak sihat :(




Previous
Next Post »

19 comments

Click here for comments
12 August 2014 at 08:31 ×

en.suami sy pun nmpk mcm berminat dgn kelisa nie..tp tgk mencari tempat yg ada jual makanan ikn kelisa tu

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 08:51 ×

Macam ikan arawana lak kan.,hihi

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 09:22 ×

besar ikan tu,,cantik pulak..mestilah husband sayang

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 09:48 ×

cantiknya ikan kelisa ni :)

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 10:26 ×

klik oldtown for sis

jaga kelisa ni baik-baik ye

Balas
avatar
admin
-
12 August 2014 at 11:11 ×

wahh rajin juga bela binatang ye..

suka tgk kelisa..

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 11:13 ×

orang yg suka pelihara haiwan ni penyayang kan..hihi..

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 12:08 ×

comel nya ikan ni ^_^

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 14:21 ×

Sepupu pun ada ni..
Cantik saya tgk daam akuarium.

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 15:09 ×

Ros...farah suka jugak ikan kelisa nie.. tapi nak beli mahal..huhuhu

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 19:51 ×

dulu saya ada kolam ikan, memang banyak sangat ikan.

tapi sejak arwah abah x ada, kolam pun dah dibuang and dijadikan kawasan garaj.

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 21:37 ×

wahh... jarang org jara ikan kelisa ni tau..

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 21:55 ×

Ikan kelisa ni beharga kan.. harga boleh tahan.. ada cecah ribuan ringgit

Balas
avatar
admin
12 August 2014 at 23:19 ×

Sy duk kaurters kem pn xberani nk bela pape.. Wlpn ada kucing kt umah mak, jd terpaksa minta mak jagakan..

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 12:42 ×

salam ros..
nama ikan kelisa tu cit cit ke..? hihi.. comell..
besar ikannye.. cma bela puyu & sepat je..

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 13:37 ×

kalau hobi bela ikan ni mmmg perlu rajin..bila balik tgk ikan tu berenang -renang tenang je jiwa kan..boleh ilang stress :-)

Balas
avatar
admin
13 August 2014 at 15:57 ×

mv ni dah banyak kali pelihara ikan semuanya mati..huhu...ayah mertua sakit apa??

Balas
avatar
admin
14 August 2014 at 12:27 ×

rajin suami ros bela kan

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment