Thursday, July 03, 2014

CERITA CAMPUR-CAMPUR



Selamat tengahari.. Hari ni lewat bersiaran.. Agak "kebizian" sikit. Pagi tadi, join mengaji, anjuran jabatan. Lepas tu, balik dari mengaji terus "anak-anak" datang jumpa "mak" kesayangan ni.. Ada yang nak mohon ke luar negara, ada yang nak opsyen bersara, ada yang nak GL hospital, ada yang nak pengesahan berkenaan elaun gangguan.. Dah settle, baru mengadap blog sekejap. Mesti tertanya-tanya "anak"? "mak"? hihi.. Saya kan kerja bahagian pengurusan. Kitorang Pembantu Tadbir ni ada anak jagaan masing-masinglah. Pembahagian pegawai mengikut pangkat.. Saya ni jaga Pembantu Penguasa Kastam Gred W22 dan W26. Oklah, tak nak cerita panjang bab kerja.. Kita cerita bab lain.. 

Hari ni, 5 Ramadhan. Alhamdulillah... 
Baru 5 Ramadhan, dah macam-macam yang dijual kat office ni. Aduhai...duit mengalir macam air hari ni.. hikhik. Dengan vitagen, dengan tisu, dengan buah aprikot kering, dan lain-lain... hihi. Tu baru sesi pengenalan tu. Hihi. Nanti pertengahan Ramadhan, ada pula yang ambik order kerepekla, biskut raya la, tudung la.. Aduhai.. kena tahan nafsu ni.. Kena bertahan. Kang benda tak perlu pun, terbeli pula.. 

Tahun ni ada azam sendiri,. Nak buat kuih raya sendiri. Tak nak beli dah.. Harap-harap menjadilah azam tu kan.. Tahun lepas, banyak kuih tunjuk je. Tak naklah macam tu. Ingat tahun ni nak buat sikit.. Untuk rumah sendiri, untuk mak, untuk mak mertua.. 


Ok, bersambung di lain entry ni.. 

p/s: Hati berbunga riang hari ni datang kerja.. Sebab?.. Nanti saya bagitahu.. Sebab tak tahu lagi jadi ke tak. Apa pun, perasaan rindu pada keluarga dah memuncak ni.. Nak makan roti jala yang mak buat..




14 comments:

  1. Moga hajat kesampaian nk buat kuih raya sendiri..

    ReplyDelete
  2. chaiyok... buat kuih nnt, bole la hantor sebalang dua he3

    ReplyDelete
  3. hahaha biasalah tuh duit mengalir bagaikan air :D

    ReplyDelete
  4. sama la kitaaa,,, kononnya nak buat kuih sendiri tahun ni,, in sha allah kalau menjadi hihi

    ReplyDelete
  5. wah.. rajinnye sampai nakbuat kuih sendiri..

    ReplyDelete
  6. membeli time perut kosong is bahaya, semua orang jual kita nk sapu hihihi.

    ReplyDelete
  7. Untung dapat anak & menantu macam Ros. Dah plan nak buat biskut apa?

    ReplyDelete
  8. Saya xde mood nak sambut raya tahun ni. Baju Kurung pun x tempah. Baju melayu anak taktau bila n sape nak bawak beli sbb asben bz memanjang.

    ReplyDelete
  9. hihi..biskut tunjuk klu byk $$ sng ceta hihih..

    ReplyDelete
  10. akak pun berazam nak buat biskut raya sendiri

    ReplyDelete
  11. bestnyaa kalau dapat buat biskut raya sendiri

    ReplyDelete