Saturday, August 30, 2014

10 Days Challenge - Day 2 : 2 FILM



Hari ni hari kedua dalam cabaran "10 DAYS CHALLENGE" .

Cabaran hari kedua ialah 2 filem :)

Ok, hari ni nak cerita berkenaan 2 filem yang saya suka. Sebenarnya ada banyak filem. Tapi, takkan nak cerita semuanya kan.. Tak memenuhi syaratlah kan.. 2 je cukup. hihi.

Filem pertama yang bermakna buat saya ialah filem hindustan yang berjudul Akele Hum Akele Tum.. Lakonan Aamir Khan dan Manisha Koirala.. Hero dan heroin kesukaan saya.. hihi.. Memang sedih sangat cerita ni tau.. Kasih ayah pada anak.. Aduhai, memang tersedu sedan tengok tau.. Mesti ramai yang dah tengok kan.. Filem lama ni.. So, takyah la saya cerita sinopsisya.. Heeee...



Filem kedua pula ialah file dari Indonesia, Tentang Dia..

Ni sinopsisnya:
(saya ambil dari google je tau)

Tentang Dia menceritakan tentang Gadis (Sigi Wimala) yang menyimpan luka karena dikhianati kekasihnya yang berselingkuh dengan sahabatnya sendiri. Ia akhirnya menjadi seorang penyendiri dan pemurung, sehingga di mata teman-temannya ia dianggap aneh dan kuper kecuali oleh Randu (Fauzi Baadilla), yang justru jatuh cinta padanya.
Sebuah kecelakaan membuat Gadis mengenal seorang wanita bernama Rudi (Adinia Wirasti) dan membawanya ke petualangan dimana Gadis dapat menikmati hidup yang bebas dan menyenangkan. Namun semakin lama sikap Rudi yang semakin over protektif terhadap Gadis sehingga ketulusan dan kasih sayang yang diberikan Rudi disalahartikan oleh Gadis

~~~~~~

Memang best sangat filem ni.. saya tengok dengan kakak saya berulang kali, kitorang beli vcd masa tu. Cerita ni sedih dan menyentuh perasaan.. Jalan cerita ni bukanlah penuh dengan tangisan yang boleh buat ita menangis.. Tapi, kita sendiri yang rasa sayu dan mengalirkan air mata kalau menghayati.. 

Sekian sahaja cabaran hari ini, dua filem :)




6 comments:

  1. tentang dia.. mcm tak tengok.. yg hindustan tu rasanya ada tgk kot. tak ingat lah. huhu

    ReplyDelete
  2. oh mera dil, oh meri jaan, oh i love you daddy.

    saya suka lagu tu!!!!!!!!! >.<

    ReplyDelete
  3. Setiap kali tgk filem eke le hum ek le tum mesti menangis sbb jln ceritanya yg menyentuh perasaan

    ReplyDelete
  4. Teruskan usaha.
    Hehe..
    Saya malas nak join.

    ReplyDelete