Saturday, May 20, 2017

Alhamdulillah, menginjak ke usia 29 tahun.

Assalamualaikum. Apa khabar semuanya. Moga berada dalam keadaan kesihatan yang baik. Hal kesihatan mak ayah adalah menjadi kerisauan utama buat Cik Rose kerana berjauhan nun di Kedah. Begitu juga keadaan kesihatan Mr Army. Moga baik-baik sahaja di Sabah sana.

Hari ini, 20 Mei 2017. Baru berkesempatan mencoretkan tentang hari ulangtahun kelahiran sendiri.

Alhamdulillah, Allah panjangkan usia dan berikan nikmat kesihatan. Alhamdulillah, Alhamdulillah,Alhamdulillah.

Tanggal 9 Mei 1988. Ianya bermula. Terima kasih tak terhingga buat mak sayang dan juga ayah sayang. Segala ucapan, telah Cik Rose luahkan dengan kata-kata, jadi tak perlu lagi Cik Rose coretkan di sini.

Seminggu sebelum hari lahir Cik Rose hari tu, Cik Rose ada balik kampung. Dan sewaktu itu juga keluarga memberikan kejutan buat Cik Rose. Sungguh hati ini terharu. Iyalah, sudah berusia 29 tahun, dan berkahwin. Tetapi, masih juga diberikan kejutan sedemikian rupa. Terima kasih! Cik Rose suka dan bersyukur.


Inilah mak ayah Cik Rose. Love you mak, ayah ❤

Cik Rose copy paste muka mak, orang cakap. Hihi.



Pada 9 Mei 2017, Cik Rose ada order kek dan nutella cheese tart. Buat teman-teman office. Majlis tak di rancang. Secara tiba-tiba. Terima kasih buat semua teman-teman yang sudi meraikan dan juga buat 'Ustaz' yang mengetuai bacaan doa. Alhamdulillah. Terima kasih. 

Inilah dia Cheese Choc Brownies :


Nutella cheese tart yang gebu dan lazat : 


Dan pada hari yang sama, Cik Rose terima kejutan dari teman-teman baik. Iaitu sekotak blueberry cheese tart. Cik Rose terharu! Cantik. Warna purple, warna kesukaan Cik Rose. Ala-ala Sofea The First. Terima kasih semua, you know who you are. 



Usia menginjak dan bertambah lagi satu. Apa yang ada hari ini, Cik Rose bersyukur.

Terima kasih buat semua yang mengenali diri ini, dan sudi mengirimkan doa buat Cik Rose. Cik Rose hargainya.

Ada yang mendoakan agar Cik Rose dikurniakan cahaya mata. Allahuakbar. Terima kasih. Memang itulah impian dan doa Cik Rose. Semoga Cik Rose dipermudahkan jalan untuk mengandung dan memiliki zuriat. Begitu juga pada seluruh wanita yang menginginkan . Sama-sama kita berdoa dan berusaha. 


2 comments:

  1. selamat hari lahir cik rose... byknya kek besday best2 semua... tgk pun dh terliur... akak mmg gemar mkn kek...

    ReplyDelete
  2. yes. rose mcm mak.
    alhamdulillah :)

    ReplyDelete