Monday, September 03, 2018

Kulit Lebih Segar dan Berseri Dengan Real Fresh Skin Detoxer dari Althea Korea!

Kulit Lebih Segar dan Berseri Dengan Real Fresh Skin Detoxer dari Althea Korea! Assalamualaikum. Rasa macam dah lama pula tak kongsikan tentang kecantikan dalam blog sendiri. Hihi. Padahal ade je kongsi, cuma perasaan sendiri rasa dah lama kan.

Entry kali ni Cik Rose excited nak kongsikan kebaikan dan keistimewaan satu produk dari Korea ni.

Betul, kulit kita berbeza, sebab tu banyak produk tang dijual di luar sana. Ada yang untuk kulit normal, kulit sensitif, kombinasi, kering, berminyak dan berjerawat. Kita lah yang kena bijak memilih. Jangan ikut orang! Pilih yang bersesuaian dengan kulit sendiri.

Selama ni ramai yang hanya guna pembersih, penyegar dan krim pelembab sahaja kan. Tahu tak rutin tu tak lengkap lagi untuk dapatkan kulit yang sihat, bersih, dan berseri. Untuk yang tak mengalami apa-apa masalah tu, bertuahlah kan. Tak perlu banyak penjagaan. Tapi, untuk sesetengah kulit, memang perlukan rutin yang lain seperti scrub, masker, serum dan lain-lain.

Entry kali ni nak bagi pendedahan tentang masker! Tapi lain dari yang lain.

Tadaaaaa, memperkenalkan Real Fresh Skin Detoxer dari Althea Korea!



Apa yang best tentang produk dari Althea ni?
Inilah yang Cik Rose nak ceritakan ni. Sebelum cerita pendapat peribadi Cik rose, kita tengok dulu apa kandungan produk ni?




Real Fresh Skin Detoxer Rose




Facial mask dengan bunga rose ni sesuai dengan rutin waktu pagi korang, untuk membuang kotoran yang terkumpul semalaman bagi mendapatkan kulit yang berseri dan sihat. Edisi Rose ni mengandungi kelopak mawar sebenar dan ekstrak dari mawar Grasse yang dipilih dari selatan Perancis. Emmm menarik kan? 
Korang tengoklah, dah tinggal separuh Cik Rose guna. hihi.
Facial mask dengan bunga rose yang sesuai dengan rutin waktu pagi anda untuk membuang kotoran yang terkumpul semalaman untuk mendedahkan kulit berseri yang sihat. Edisi Rose mengandungi kelopak mawar sebenar dan ekstrak dari mawar Grasse yang dipilih dari selatan Perancis. Ia membantu memperbaiki kulit dan meminimumkan pori-pori sementara kemerahan menenangkan untuk menenangkan kerengsaan untuk kulit yang sihat dan sempurna.


Real Fresh Skin Detoxer Green Tea



Ekstrak teh hijau pula membantu menenangkan dan menyegarkan kulit yang letih selepas hari yang panjang di luar rumah. Edisi Teh Hijau mengandungi daun teh hijau muda dan ekstrak asli dari lereng bukit pulau Jeju. 





Cara menggunakan Real Fresh Skin Detoxer 



Alahai, senang je tau nak guna. Berbeza dengan masker yang ada di luar sana. Korang tak perlu tunggu lama untuk pakai setiap hari. 

Pertama sekali, bersihkan muka dari make up(jika korang pakai). Kemudian korang picit sendikit di tapak tangan dan ratakan ke seluruh wajah. Tunggu hingga 10 saat, ambil sedikit air dan urut perlahan-lahan muka korang. Eh urut manja je tau. Jangan tenyeh sekuat hati pula. Hihi. Wajah kita ni, kita kenalah manjakan, buat lembut-lembut. Kemudian bilas dengan air. Dah siap! 

Senang kan?

Yang pastinya, waktu pagi guna yang Rose dan waktu malam guna yang Green Tea. 



Review Cik Rose setelah menggunakan Real Fresh Skin Detoxer.

Ok, pertama sekali Cik Rose memang teruja dengan packagingnya tau. Tiubnya jernih, dan kita dapat tengok isi dalamnya. Penting untuk melihat apa yang ada dalam tiub atau botol produk penjagaan wajah yang kita nak guna. Kita dapat lihat dengan jelas isi kandungannya. 

Cik Rose juga rasa excited nak cuba bila ada kelopak bunga rose di dalamnya. Biar betul! 

Cik Rose dah cuba dalam sekitar 3 minggu. Penting untuk Cik Rose gunakan dulu sebelum berkongsi dengan semua. Tak naklah berkongsi tentang sesuatu yang Cik Rose tak tahu dan rasai sendiri. 

Cik Rose displin gunakan pagi dan malam. Nak tahu tak? Yang Rose punya tu, Cik Rose suka sangat tau. Bau dia sedap! Betul-betul macam bau bunga Rose. Aih segarnya rasa pakai pagi-pagi. Yang green tea tu pun sedap bau dia. Pakai waktu malam, rasa ketenangan dengan aromanya tu. 

Apa yang Cik Rose dapat simpulkan, kedua-duanya buat kulit Cik Rose lembut lepas guna. Tangan ni pun asyiklah nak sentuh muka sendiri. Dah kenapa Cik Rose ni? Hihi. 

Kulit Cik Rose pun rasa lebih lembab dan tak kering dah. Maklumlah kerja di pejabat, kulit Cik Rose terdedah dengan penghawa dingin. Korang pun tahu kan, keadaan tu boleh mengeringkan kulit. Tapi, dengan adanya Real Fresh Skin Detoxer ni, masalah tu dapat di atasi. Kulit Cik Rose pun tak adalah kusam, nampaklah perubahannya. 




Kat mana nak dapatkan Real Fresh Skin Detoxer ni? 

Korang boleh terus beli dari website Althea .
Laman web : http://my.althea.kr


11 comments:

  1. Wahhh.mesti best lepas apply masker ni.. Rasa segar je kan..utk kulit keri g sesui x

    ReplyDelete
  2. Wahhh.mesti best lepas apply masker ni.. Rasa segar je kan..utk kulit keri g sesui x

    ReplyDelete
  3. Dah pernah try dua2 mask face ni..mmg best..must hv item althea korea ni

    ReplyDelete
  4. Bestnya...Kalau baca review2 product Althea ni memang teringin sangat rasa nak mencuba nya..

    ReplyDelete
  5. I love the rose variant, my skin feels very smooth after using it.

    ReplyDelete
  6. Macam syok je..tengok ada mavam emas2 tu...produk althea memang best

    ReplyDelete
  7. Ramai pakai mask ni teringin pula nak Cuba

    ReplyDelete
  8. rietta suka mask, sebab senang nak urus, tpi dh lama pula xpakai...

    ReplyDelete
  9. nampak macam best nak kena intai2 gak nanti

    ReplyDelete
  10. Kak liez pun suka skin detoxer.. bau dia semcm aromaterapi..best sgt

    ReplyDelete
  11. Macam best semua produk nie kan Cik Rose.. Anak dara Kak Sue pun pakai produk dari Korea tapi jenama lain. Memang elok tau..

    ReplyDelete