Saturday, December 22, 2018

Huggies Dry Pants |Malaysia’s Fastest Absorbing Diaper Pants

Huggies Dry Pants |Malaysia’s Fastest Absorbing Diaper Pants
Assalamualaikum. Keselesaan si manja adalah ciri terpenting dalam pencarian diaper / lampin pakai buang oleh ibu dan ayah. Amat penting untuk menyediakan keperluan yang terbaik buat anak kita kan. 

Kalau tanya Cik Rose pun, dah tentulah Cik Rose akan mencari lampin pakai buang yang terbaik buat si manja. Orang kata, biar kualiti setanding dengan harga yang kita bayar. Dengan lambakan pelbagai jenama lampin pakai buang di pasaran, membuatkan kita keliru nak pilih yang mana satu kan?

Bukan mudah nak pilih yang terbaik dan sesuai untuk si manja kita. Kalau boleh tak nak lah terpedaya dengan iklan atau promosi harganya. Sebab tu lah, kita kena ambil masa cari lampin pakai buang yang betul-betul buat kita puas hati dengan kualitinya.





Huggies Dry Pants Menjadi Pilihan

Dalam misi pencarian diaper yang terbaik buat si manja, ramai yang mencadangkan pada Cik Rose jenama Huggies. Huggies ni memang tak asing lagi di negara kita. Dah terkenal.Ramai yang pilih Huggies untuk anak-anak mereka. Cik Rose sendiri pun memang dah dengar jenama Huggies dari cerita teman-teman sebelum ni.  

Mesti ada sebabnya mengapa Huggies jadi pilihan mereka. Apa yang bestnya Huggies ni? Apa yang membezakan Huggies dengan jenama lain di pasaran? Semua tu bermain-main di minda Cik Rose ni.


Huggies Dry Pants |Malaysia’s Fastest Absorbing

Bercerita tentang Huggies, ada banyak pilihan buat si manja. Cuma, kali ini Cik Rose nak ceritakan dengan lebih lanjut tentang Huggies Dry Pants. Eh senang sangat kalau pilih yang jenis pants ni kan. Senang nak pakaikan dekat anak-anak kita. Semudah ABC gitu! Jimat masa.

Ciri-ciri penting Huggies Dry Pants 

1. 1000 Lubang Mikro Pantas Serap



Dengan 1000 lubang mikro pantas serap penyerapan menjadi sangat pantas dan ia juga mengunci cecair agar kulit anak kita sentiasa kering dan selesa. Ha, inilah yang terpenting sekali dalam mencari diaper yang terbaik buat anak kita. 

Keselesaan si kecil sangatkah penting. Kalau tak selesa, nanti anak meragam. Alahai, kesiannya. Nanti asyiklah menangis. Iyalah, kalau dah basah, siapa yang suka kan ? Bimbang pula kulit anak kita melecet.

Huggies Dry Pants juga telah diiktiraf sebagai Malaysia’s Fastest Absorbing Diaper Pants. Memang terbukti kepantasannya berbanding jenama lain.


2. 5-Way Comfort Fit




Dengan adanya Comfort 5 Technology, Huggies Dry Pants muat secara fleksibel dari 5 bahagian. Iaitu pinggang pada perut, pinggang belakang, dua belah kaki dan  kelangkang. Jadi, ibu ayah tak perlu risau. Comfirm muat dan selesa punya. Tak payah takut terlondeh atau bocor. 

Anak kekal aktif melakukan aktiviti harian. Yeayyyy! Lagi satu, kalau anak-anak kita pakai Huggies ni, kita tak nampak macam pakai diaper pun tau.



3. Penyerapan sehingga 10 jam.

Huggies Dry Pants menyerap basahan sehingga 10 jam . Ia adalah berdasarkan kajian ke atas kadar basahan purata bayi di dalam tempoh 12 jam dan keupayaan simpanan lampin 100%.

Sesuai sangat kalau pakai waktu malam. Nyenyak tidur tau. Bukan anak je tidur lena, kita ibu ayah pun lena jugak. Hihi. Tak adalah anak terjaga tengah malam sebab lampin basah. Jadi, anak-anak kita dapatlah tidur yang berkualiti kan.


Cik Rose ceritakan 3 ciri penting yang ada pada Huggies Dry Pants ni je dulu kali ini. Buat ibu ayah yang memang guna Huggies, syabas! Untuk yang belum mencuba Huggies, jomlah try. Memang puas hati. Tak ada yang lebih penting lagi dari keselesaan anak-anak kan.



SI MANJA KEKAL AKTIF DI WAKTU SIANG

Bila pakai diaper yang sesuai, anak-anak akan bebas bergerak waktu mereka aktif bermain. Takkanlah nak biar si manja main dalam keadaan yang basah. Lepas tu, meleleh pula di celahan kaki. Alahai, lama-lama boleh jadi ruam merah pula. Kita ibu ayah kena letak ubat pula. Anak pula pedih di sekitar kelangkang. Kesian kan.

Sebab tu, pilih je Huggies Dry Pants untuk si manja. Comfirm anak-anak tak merengek sakit ke, tak selesa ke kan. Selamba je main bebas!






TIDUR LEBIH NYENYAK DAN TIADA GANGGUAN

Siapa yang rajin bangun malam salin diaper anak, angkat tangan. Hihi Semestinya bukan Cik Rose. Sebab tu, kena pilih betul-betul. Salah pilih, kejap je bocor. Huhu. Nak tahu tak, kalau tidur anak terganggu atau tidak nyenyak, esok dia bangun pagi mesti meragam. Ada je yang tak kena. Emosi terganggu sebab tak puas tidur.

Dengan Huggies Dry Pants, tidur lena si manja kita nanti. Sebab bila anak kencing ketika tidur, cepat je menyerap. Tak ada kesan basah atau bocor pada diaper. Itu yang buat anak kita tak rasa pun dia dah kencing. Hihi.





Cik Rose bukan sekadar bercakap jer. Cik Rose menulis ada fakta orang kata. Hihi. Cuba korang tengok video di bawah ni untuk lebih terperinci ;






A post shared by Cik Rose 🌹 (@roshazareeza_ruslan) on



Sekarang, percaya tak dengan Cik Rose? Hihi. Cik Rose sendiri teruja tengok video demo ni tau. Eh macam ni kepantasan Huggies Dry Pants. Patutlah ia diiktiraf sebagai diapers dengan penyerapan terpantas di Malaysia.




Alah membeli menang memakai. Apapun kita yang beli , kena fikir kualitinya. Barulah berbaloi dengan apa yang kita keluarkan. Tak adalah rugi atau membazir.

Kat mana nak dapatkan Huggies Dry Pants ni?

Sebenarnya Huggies Dry Pants ada je di kedai-kedai atau pasaraya berhampiran. Cumanya sekarang ni ada promo gempak tau di Lazada. Janganlah lepaskan peluang. Kita ni kenalah bijak membeli kan. Korang boleh dapatkan Huggies Dry Pants di http://bit.ly/2LgcBwt

Untuk maklumat lanjut, bolehlah layari https://www.huggies.com.my/ms-my/HuggiesMalaysiasFastest





18 comments:

  1. Bagus betul huggies dengan teknologi baru ni, anak-anak mesti lagi selesa dan bebas dari masalah ruam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul.. bila pakai Huggies, dah tak ada masalah bocor... aktif je anak-anak..

      Delete
  2. Betul tu Rose. Nak cari diaper kena cari yang betul betul serasi dan memberi keselesaan pada baby Huggies Dry Pants memang pilihan terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak Mimi.. keselesaan tu penting.. kena beli yang berkualiti :)

      Delete
  3. Pasti tidur malam ibu dan si manja lebih selesa dan tidak terganggu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yesss.. hihi.. tidur lena, tak perlu salin diaper dengan kerap dah ...

      Delete
  4. mmg Huggies terbaik...anak buah Sally mmg pakai...senang nak jaga, nak tukar jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju... ramai yang sarankan Jenama Huggies :)

      Delete
  5. Dah guna sejak anak pertama. Mmg diapers yang terbaik dan selesa untuk anak-anak.

    ReplyDelete
  6. Akk kita guna huggies utk ank2 dia.. Mmg best.. Skrg pon punyai kdr serapan yg pantas dah kan..

    ReplyDelete