Singgah Sebentar Ambil Angin Di Pontian,Johor

Singgah Sebentar Ambil Angin Di Pontian,Johor. Assalamualaikum. Cerita tahun 2018. Dengan tahun, macam dah lama bunyinya. Hihi.

Cuti hari Krismas, Cik Rose dan suami cadangnya nak ke Johor Bahru. Tapi, dek kerana hal tertentu, kami bataskan ke Pontian sahaja. Kekangan masa ketika itu.

Perjalanan dari rumah ke Pontian membawa ke satu jam setengah juga rasanya. Cik Rose tak ingat waktu yang tepat. Jarang ke Pontian. Adalah beberapa kali lajak ke sana.



Kami bukanlah ada tujuan nak ke sana. Sekadar nak ronda-ronda dan ambil angin. Dalam kereta, boleh luangkan masa bersama kan. Berbual-bual, bergurau, dan berbincang.

Cik Rose memang minat ronda-ronda ni. Kalau tak singgah ke mana-mana pun ok. Asal dapat meronda. hahaha.

Dulu, pernah singgah ke dataran di Pontian. Memang meriah. Jadi, kali ini kami ke tempat lain pula. 

Cik Rose tak pasti nama tempatnya. Ada pantai, ramai yang memancing di sini. Dekat dengan perhentian bas. 


Masa Cik Rose ke sana, angin kuat. Dan ombak agak besar. Gusar juga di hati. Tapi, dalam masa yang sama amat bersyukur. Melihat ciptaan Allah. Laut terbentang luas. Subhanallah. 

Sempat Cik Rose bergambar hari itu. Tema kali ini, aku dan pokok. Maka, Cik Rose memyoroklah belakang pokok! hihihi.



Kami singgah sebentar sahaja. Tak sampai setengah jam, Cik Rose rasa. 

Waktu yang ada, hargailah. Nikmati sebaiknya. Usah disia-siakan. Bimbang menyesal kemudian hari. 



No comments:

Powered by Blogger.