Saturday, July 27, 2019

INNISFREE Green Tea Foam Cleanser

INNISFREE Green Tea Foam Cleanser . 

Assalamualaikum. 

Setiap orang, khususnya wanita mesti nak kulit yang bersih dan sihat. Betul kan? Baik mengaku. Jangan nak nafikan yer. Selain itu, nak juga kulit nampak licin dan warna yang sekata. Barulah yakin nak keluar kan. Make up pun nipis-nipis jer. Tak berat sangat. 

Nak dapatkan pencuci muka yang benar-benar sesuai bukanlah mudah. Ada yang berkali-kali tukar pencuci muka. Ada pula yang hanya cuba sekali, dah jumpa yang sesuai. 


JENIS KULIT BERBEZA-BEZA

Setiap dari kita miliki jenis kulit yang berbeza. Sebab tu tak boleh nak ikut sangat apa yang teman-teman kita guna. Ada yang pilih produk tempatan, dan ada juga yang pilih produk dari luar negara. 

Alhamdulillah, Cik Rose tak alami masalah kulit wajah sangat. Cuma kadang-kadang ada satu dua jerawat timbul sekitar tepi hidung atau di pipi. Cik Rose ada beberapa jenis pencuci wajah yang memang sesuai dengan kulit wajah sendiri. 

Baru-baru ni, Cik Rose ada beli pencuci wajah Innisfree. Green Tea Foam Cleanser. Beli di Althea. Tadaaa : 




MENGENALI INNISFREE


Tergoda dengan beberapa orang rakan yang gunakannya. Lalu lalang di instagram. Tak boleh jadi ni. Terus Cik Rose beli. Nak rasa sendiri best atau tak. Hihi. Kebetulan memang pencuci wajah Cik Rose dah nak habis masa tu. 

Oh ya. Gambar di atas ni adalah tiub kedua yang Cik Rose guna. Packaging pun dah baru. Yang first, warna dia lain sikit. 


Keterangan produk : 

- Face cleanser that lathers up into a rich foam for a thorough clean 

- Ensures your skin is kept feeling fresh and moisturized 

- Doesn’t contain irritants like synthetic colourants, mineral oils, animal origin products and imidazolidine urea.



Review Cik Rose.


Cik Rose sukakannya. Sebab apa? First time pakai, ia tak buatkan kulit wajah Cik Rose gatal-gatal atau keluar biji-biji kecil. 

Sesetengah pencuci wajah akan buatkan wajah Cik Rose mengeluarkan biji-biji kecil kalau tak sesuai. Kalau jadi macam tu, memang akan stop pakai. 

Green Tea Foam Cleanser dari Innisfree ni buatkan kulit wajah Cik Rose jadi lembut. Tak keringkan wajah langsung. Dan ia juga tak buatkan wajah Cik Rose tegang. 

Aih pendek kata, memang sesuailah. Memang akan guna waktu pagi dan kadang-kadang waktu malam. Kenapa kadang-kadang pula? Sebab time malam biasanya Cik Rose guna pencuci wajah lain yang berbentuk cecair gel/jernih. 

Tekstur Green Tea Foam Cleanser ni sama je macam pencuci muka jenis foam yang lain dan berwarna putih. Ia mengeluarkan buih juga. Tapi, janganlah takut. Ia tak menjadikan kulit wajah kering. 


Setakat ni, ia sesuai dengan kulit Cik Rose. Dan Cik Rose akan setialah. Sehingga Cik Rose tergoda dengan jenis lain pula. Hikhik. 



Cik Rose beli di website Althea. Boleh klik link di bawah :
Althea - Innisfree cleanser



Next entry, akan Cik Rose kongsikan toner Innisfree pula. Pun best bila ia bergabung! 


Pilihlah pencuci wajah yang sesuai mengikut jenis kulit kita. Ada yang kulit normal, ada yang kering, ada yang berminyak. Masalah kita tak sama. Sebab tu kena pilih betul-betul. 

Sayangi kulit wajah kita dan juga poket kita. Eh eh. Hihihi.


2 comments: