Tuesday, September 10, 2019

Sinopsis Cerekarama Insan Terpilih lakonan Syazwan Zulkifly dan Jay Iswazir di TV3

Assalamualaikum.
Ahad pagi, Cik Rose terima whatsapp dari suami. Meminta Cik Rose tonton drama Insan Terpilih. Cik Rose memang tak tahu langsung mengenai drama ni. Maklumlah, siaran TV3 dan Tv2 selalu mengalami gangguan di rumah.Yang selalu Cik Rose buka adalah saluran One HD, 393 

Cik Rose tanya suami. Drama tentang apa. Beliau cuma cakap, tengoklah. Sedih. Beliau juga cakap yang Cik Rose comfirm menangis. Hahaha memahami sungguh. 

Sekali, Cik Rose tengok di facebook, eh ramai yang share tentang drama ni. Rupanya drama Cerekarama Insan Terpilih lakonan Syazwan Zulkifly. Selalu jadi watak antagonis kan. Kali ni, wataknya baik gitu. 





Sinopsis Cerekarama Insan Terpilih lakonan Syazwan Zulkifly dan Jay Iswazir  di TV3


Firdaus digelar sebagai orang gila dan busuk oleh orang kampung tetapi, dia rajin. Ustaz Zaki kagum dengan Firdaus kerana akhlaknya lebih mulia berbanding dengan orang yang cukup sifat akalnya.

PELAKON : Syazwan Zulkifly, Jay Iswazir, Zara Zya, Fadhil Dani, Liza Othman, Jeff Hassan




Rupanya drama Insan Terpilih ni, penulis skripnya dapat idea daripada kisah benar berkenaan seorang yang bernama Hussein . Namun, bukan 100% sama. 


Cerita "Insan Terpilih" (TV3) ni berdasarkan kisah benar mengenai seorang insan yang kurang waras & amalannya adalah menjaga surau. Kehidupan sehariannya akan dihabiskan dengan mencuci surau. Hidupnya tak pernah meminta-minta.
Jika ditanya kenapa dia melakukan ini semua?
"Aku cuma nak pahala"


Ada yang dah tonton? Macam mana, korang menangis tak ?




No comments:

Post a Comment