Hot

6/recent/ticker-posts

Review PANTENE Micellar Shampoo Rose Water Detox & Hydrate

Review PANTENE Micellar Shampoo Rose Water Detox & Hydrate. Assalamualaikum. Hai semua. Rambut seringkali diibaratkan sebagai mahkota wanita. Amat penting untuk menjaga rambut agar sihat bermaya. 

Namun, bukan mudah untuk menjaga rambut. Banyak faktor yang perlu dititikberatkan. Bukan shampoo semata-mata. Faktor lain adalah kesihatan diri, pemakanan dan lain-lain. 

Kali ini Cik Rose hanya nak berkongsi salah satu shampoo yang pernah Cik Rose cuba. Nak ikutkan memang ada beberapa shampoo lain yang pernah Cik Rose amalkan. 


Pantene baru - Micellar Shampoo Rose Water Detox & Hydrate




Sebelum Cik Rose cerita lebih lanjut, jom kita kenali tentang Shampoo ni. 

Sumber : Website Watsons


0% PARABENS, DYES, SILICONES

Combined with skincare inspired Micellar technology , and a Pro-V blend of pro vitamin B5, antioxidants, and rose extract, Pantene Micellar Rosewater Detox & Hydrate range products help gently cleanse and soothe dry hair without leaving it feeling dry or stripped.

Micellar water has been prized as a skincare secret. It acts like a magnet for impurities, but doesn’t dry like harsh cleansers. Pantene is bringing this technology to haircare with a collection of breakthrough shampoos and conditioners that give hair a deep clean without stripping hair of its essential moisture.

For Normal to Dry hair

Feeling fresh with the fragrance of rose, mint and lily.



Macam mana boleh terbeli shampoo Pantene ni? 

Alkisahnya, Cik Rose ke Watsons dengan teman office. Nak cari shampoo. Kebetulan shampoo memang dah habis. Sekali ternampak shampoo ni. Eh cantik, pink! Bila baca kandungan, ada Rose Water. Emm mesti wangi ni. 

Jadi, Cik Rose ambil botol kecil je time tu. Tak naklah terus ambil botol besar. Takut tak sesuai kan. Rugi pula nanti. 

Sejak tu, Cik Rose displin pakai shampoo ni. Cuma time tu tak beli lagi perapi dia. Guna perapi yang ada jer. Niat memang nak guna sampai habis. Tak nak jadi satu pembaziran pula nanti. 


Kesan penggunaan Shampoo Pantene Micellar Shampoo Rose Water Detox & Hydrate


First sekali, shampoo ni wangi. Bau segar kelopak bunga Rose kan. Syok je guna shampoo ni. Bau tak menyengat. 

Cik Rose displin pakai. Sesuai pula dengan rambut Cik Rose. Tak ada masalah yang timbul. Rambut jadi lembut dan senang nak diurus. Puas hatilah. 


Bila dah tengok kesan positif tu, Cik Rose ambil keputusan beli juga perapi Pantene ni. Nak guna satu set. 



Perapi shampoo penting dalam penjagaan rambut. 

Yezza, betul! Memang penting. Kalau korang perasan, kalau kita guna shampoo sahaja, rambut jadi kering. Takut pula rambut rosak nanti. Kalau kita guna perapi, korang akan nampak kesan positifnya. 

Kalau rambut yang tak ada masalah, mungkin senanglah kan. Guna shampoo jer. Tapi, kalau kita ada masalah, emm kenalah cari inisiatif. 




Sebelum nak beli apa-apa shampoo, kena kenali dulu jenis rambut. Ianya amat penting. Jangan sekadar beli shampoo sebab terpengaruh dengan iklan sahaja. 

Kenalah tahu apa jenis rambut. Apa masalah rambut kita. Baru kita cari jalan penyelesaiannya. 


Korang guna shampoo apa tu? Jomlah share dengan Cik Rose. 


Selamat mencuba! 


Post a comment

0 Comments