PETUA RAMBUT GUGUR - INILAH REALITI

Friday, 13 July 2012

PETUA RAMBUT GUGUR

Hai semua.. sihat tak hari ni?..


Tengok tajuk kata atas tu. Bukan bermakna saya nak bagi petua tau.
Saya nak tanya petua tu. huhuhu
semakin hari, semakin bertambah keguguran rambut saya. Tolonglah saya. Please....help me :)

Ada tak sape-sape pernah alami dan berjaya mengubatinya?.. Mana tahu kot-kot ada petua yang anda semua amalkan, atau ada syampoo yang berkesan?.. Share dengan saya ye..

Terima kasih :)


P/s: Semakin hari, semakin risau dengan masalah ini..


UPDATED :
25.01.2013
SILA LIHAT   ENTRY INI UNTUK PETUA YE :)



Ros.reeza

16 comments:

  1. sis sama dgn ayu la..ayu pun sllu gugur..br nk ty 1 myk rambut ni..sbb sppu pnh gna ok..tp bau dia lah tak senang ckt..klu ok nti ayu gtau..huhu

    ReplyDelete
  2. yana ingatkn nk bg petua .. hehe sbb yana pon alami mslh yg sama

    ReplyDelete
  3. mm.. try guna limau nipis.. cik en guna tu je

    ReplyDelete
  4. Ada org guna daun inai yg digiling (sekarang ramai guna blender je) lepas tu pupuk atas kepala, ada juga yg guna daun bunga raya ramas-ramas, ada juga yg guna santan kepala eh... tapi satu je yg kakak pernah cuba (daun inai rasanya oklah...)

    ReplyDelete
  5. ayu : ok, nanti jgn lupa gtau ye.. risau la macam ni :(

    yana : hehhe..nak mintak petua, Ros tak de petua :)

    eintan : yeke..ok, petang ni nak cube.

    kakzakie : terima kasih ye akak bg petua.. risau, sebab makin banyak yg gugur :(

    ReplyDelete
  6. X pernah ada masalah macm nie, cuma kalau beruban tuuu adalah,
    Dikkk cer google sure ada dik ;))

    ReplyDelete
  7. kta ada masalah yg sama la sis :)

    ReplyDelete
  8. sama la rambut sy pun selalu gugur juga..nanti share-share ya kalau dpt petua yg bagus..:)

    ReplyDelete
  9. Akakpun ada masalah sama..tp dh kurang sikit, akak ambil supplement..( pil vitamin utk kuku, rambut dan gigi)

    ReplyDelete
  10. oo yeke akak... tu lah, sy baru je perasan g sejak kebelakangan ni rambut dok gugur.. ingt nak cube petua dulu...

    ReplyDelete
  11. salam ros..dulu pun acik ada masalah tu..kalau cuci rambut..penuh rambat di lubang keluar air tu..rambut bersepah2 dalam rumah..dilantai bilik.
    kemudian acik potong pendek dan rajni2 letak inai.blend daun inai..tapis..air inai je sapukan sampai basah..alhamdulillah banyak kurangnya..tak de la teruk macam dulu

    ReplyDelete
  12. wsalam.. yeke acik.. terima kasih ye.. rambut Ros memang panjang, pastu ros dah potong, tapi tak berapa pendek pun.. kalau macam tu, ros nak cuba lah nanti..

    ReplyDelete
  13. dila lpas ptong rmbut br dia kurg gugur:)

    ReplyDelete
  14. samala kita..ciksu guna syampoo gamat..skrg ok sikit..

    mai tgk sini sat
    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/07/kami-blogger-dari.html

    ReplyDelete
  15. syampoo gamat brand apa ya ?

    ReplyDelete
  16. Gamat Emas sdn. bhd..berangin je.. cer cari page dekat FB..

    kalau tak jumpa gtau ciksu..sbb ciksu order dgn mmber baik ciksu. dia selalu amik brg dekat HQ ;)

    ReplyDelete