Tuesday, January 15, 2019

My Top 10 Must Buy And Christmas Wish List from Althea Korea | tercapaikah impianku?

My Top 10 Must Buy And Christmas Wish List from Althea Korea | tercapaikah impianku?. Amboi, tajuk kemain lagi yer. hihi. Korang yang mengikuti blog Cik Rose, mesti tahu kan. Sebelum ini, Cik Rose ada ceritakan tentang 5 produk Althea Korea yang mesti korang cuba dan juga 5 produk yang Cik Rose nak sangat beli. 

Daripada 10 produk yang Cik Rose senaraikan, tercapaikah impian Cik Rose untuk memilikinya? Atau hanya impian tinggal kenangan?


Cik Rose excited ni nak ceritakan apa yang Cik Rose beli dari Althea Korea baru-baru ini. Kita posing dululah dengan barangan dari Althea Korea!




Untuk mengetahui apa yang Cik Rose idamkan, jemput baca entry ni ya :

Daripada wishlist tersebut, ada 3 produk yang Cik Rose dapat beli. Hihi. Cik Rose ni hanya manusia biasa. Yang diimpikan lain. Bila buka website Althea Korea, jadinya lain. Sebab banyak sangat produk yang menggoda. Semua best. 


Susah nak decided nak beli yang mana. Asyiklah add to chart. Sekali, tengok, banyaknya yang Cik Rose pilih. Jadi, terpaksa pilih yang betul-betul Cik Rose suka dan nak guna.

APA YANG CIK ROSE BELI DI ALTHEA KOREA SEMPENA CHRISTMAS BARU-BARU INI?




1.  Phyto Niacin Whitening Essence 

Yang ni memang Cik Rose teringin lama dah nak cuba tau. Baca review, ramai yang cakap best dna berkesan. Ada pula teman-teman yang kongsikan juga mereka dah pernah cuba dan guna, lagilah buat hati Cik Rose melonjak-lonjak dan cuba. 


Price : RM52
Buy here:   https://my.althea.kr/whitening-essence



3. Power 10 Formula VC Effector

Yang ini, Cik Rose akui memang terpengaruh dengan rakan blogger! Hihi. Aduhai, banyak jenis sebenarnya ni. Tapi, untuk first time ni, Cik Rose pilih VC Effector dulu. Bila Cik Rose dah cuba, Cik Rose akan kongsikan dengan korang ya!




3. Matt Cushion dari Chica-Y-Chico

Cik Rose pernah pakai cushion dulu, tapi jenama lainlah. Kali ni, Cik Rose nak try brand Chica-Y-Chico ni. Senang bila ada cushion ni tau. Cepat nak bersiap. dap dap je di wajah :)

Price : RM58


4. REAL CALENDULA FLORAL TONER

Cik Rose memang akan pakai toner setiap kali selepas cuci muka. Cuba untuk displin. Nampak hasilnya kalau takpakai toner dengan kalau pakai toner. Jadi, Cik Rose nak cuba toner dari Nacific ni. Cik Rose pilih yang floral ni.

Price : RM 58.00


5. STAY FRESH BODY SPARKLING MIST

Korang memang patut cuba body mist dari Althea ni! Cik Rose suka  baunya. Ssweet fruity floral. Bauan fresh! Memang dah jadi BFF Cik Rose sekarang ni. Sebab tu Cik Rose beli. Masa beli hari tu, ada promosi buy 1 free 1. Maka, Cik Rose dapat 4. Memang akan teruskan pakai body mist ni. Bau dia best!

Price : RM35.00


6. WISH STONE TINT VELVET

Cik Rose dah pernah beli sebelum ni. Dua warna. Dah pakai, memang sesuai dengan bibir. Tak kering, tak melekit. Just nice  gitu. Sebab tu,kali ni beli satu. Warna lain pula. Packaging dia unik.  Cantik kan? 

Price : RM20.00



Yeayyy, Alhamdulillah. Cik Rose gembira. Hadiah Christmas ke hadiah new year ni? Siapa yang tak happy kan, bila dapat barangan kecantikan. Penjagaan wajah, make  up dan wangian memang tak dapat dipisahkan dari wanita. Eh bukan wanita je, lelaki pun dah pandai jaga penampilan diri tau. 


Korang boleh tengok video unboxing dari Cik Rose di  bawah :




Kalau nak cari penjagaan wajah atau barangan make up, Cik Rose cadangkan beli dari Althea. Memang best. Barangannya dihantar terus dari Korea tau. Yang pasti, original. Memang puas hati. 

Untuk pembelian boleh ke https://my.althea.kr/

Terima kasih!

7 comments:

  1. Lepas ni boleh beli lagi..tak pe..sikit2..kumpul..nanti lengkap apa yang dihajati.

    ReplyDelete
  2. Wow! this is awesome, i like the Power 10 Formula VC Effector also.

    ReplyDelete
  3. Banyaknya produk althea, mesti best. Zira pun suka brand ni sesuai juga dengan kulit

    ReplyDelete
  4. Kotak althea banyak ni, ni mesti penggemar produk althea

    ReplyDelete
  5. Cute lah yg missha tu.. Tgk web althea mmg gila rasa.. Mcm2 prduk beauty nak beli hehe

    ReplyDelete
  6. TB pun baru lepas shopping bulan lepas.. tapi tak sempat nak up kat blog lagi.. huhu.. semua best2 barang dia kan

    ReplyDelete
  7. Wow! semua maca best best. I spotted some products that i love also, especially the REAL CALENDULA FLORAL TONER

    ReplyDelete