IKAN KU SAYANG

March 06, 2013

 
 
 
Sorry kawan-kawan.. Lambat sikit epdated entry ni.. Pagi tadi, saya janji nak buat tengahri kan?.. Tak sempat  pulak tadi.. Time rehat tadi, saya BW rumah kawan-kawan. hihihi..
 
Ok, inilah dia pengganti ikan-ikan saya yang mati tu..
Ada macam-macam jenis ikan.. Ikan Lampam, Ikan Talapia,  dan ikan kecik-kecik yang mempunyai pelbagai jenis nama yang susah saya nak menyebutnya.. Sebenarnya, yang minat bela ikan ni ialah suami saya. Saya ni tak berapa minat sangat.. Tapi, lama-lama saya jatuh cinta pula. Tenang hati tengok ikan ni berenang dalam ni.. Dan seronok bila tengok dorang main kejar-kejar.. hihihi..
 
Tapi kan, iakn lampam tu macam bahaya sikit.. Dia dah makan beberapa ekor ikan-ikan kecil saya.. huhu.. Sedih rasa masa tu. Dahla saya baru beli. Balik rumah, saya pun letak dalam aquarium ni. Baru je letak, cepat je dia sambar makan.. huhu.. Pastu, saya suruh suami saya buang ikan tu, asingkan..
 
Jom kita tengok ikan-ikan saya, ye..
 
 
 



 


 
 
Seronok ikan-ikan ni, sebab dah ada lampu dalam aquarium ni.. Pastu ada tumbuhan segar.. hihi.. Yeayy...
 
 
Masa nak ambil gambar ni, banyak yang menyorok belakang pokok tu.. hihi.. (malu la tu..)
 
 
 
 

You Might Also Like

9 comments

  1. tabiklaa.. memang rajin.. orang rajin jer boleh bela ikan nie... :D

    ReplyDelete
  2. apa nama ikan2 ni? pemalunya ikan ros. hehe..

    ReplyDelete
  3. makcik saya bela ikan arowana..besar giler...pastu satu lagi akuarium tu bela ikan puyu..hehe

    ReplyDelete
  4. Prnh bela,tp cpt mati...nmpk sgt dila xreti bela..hihi..

    ReplyDelete
  5. indahnya pemandangan dlm akuarium..teringat dulu penah bela ikan.. tp bila pindah.. abg berikan pd org...huhuhu

    ReplyDelete
  6. tenang sangat tengok ikan.. fifi suke..

    ReplyDelete
  7. sronok juga bela ikan ni.tp bab nak tkar ait tu la..cheq tak ghajin la :)

    ReplyDelete
  8. sha suka ikan..tp da mati huhu..nnt nak bela lagi

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS