MILIKI IMPIAN YANG BERBEZA - INILAH REALITI

Tuesday, 3 June 2014

MILIKI IMPIAN YANG BERBEZA


Yes, kita diciptakan dengan berbeza rupa paras, berbeza keinginan, berbeza perlakuan dan lain-lain. Walau ada yang seakan-akan sama, tapi hakikatnya banyak perbezaannya bagi setiap individu.. Macam cap jari kita.. Berbeza kan?.. Subhanallah... Ciptaan Allah.. 

Cuba tengok gambar kat bawah ni :


Ada yang impikan memiliki rupa paras yang cantik.. sanggup berhabis untuk kecantikan..Sanggup lakukan apa sahaja agar kelihatan cantik di mata manusia.. Sebenarnya , kita semua cantik! Setiap insan di dunia ni memiliki kecantikan yang tersendiri.. Cuma terserah pada kita bagaimana kita nak menghargai kecantikan kita tu kan.. Jangan merasa terlalu rendah diri akan diri kita.. Ada yang kata keyakinan itulah kecantikan.. Tapi, kena ingat juga. Jangan terlalu over confident.. Kadang kala, kita melihat diri kita dihadapan cermin sebagai yang biasa-biasa sahaja.. Tapi, ada orang lain yang mengangumi kita dan melihat kita sebagai luar biasa. Kecantikan itu subjektif.. Berbeza-beza kan?..

Kaya.. Ada pula yang ingin jadi kaya. Tak salah ada impian sebegitu. asalkan kita bekerja kuat untuk mendapatkannya. Berusaha dengan cara yang sihat dan positif.. Bukan dengan cara menindas, menipu, menganiaya dan lain-lain.. Berusahalah sejujurnya, pasti akan ada hasil yang baik.. Dan dalam mengejar kekayaan, jangan dilupa akan hal sekeliling.. Jangan jadi tangkai jering. Tak salah kita menghulurkan sedikit buat keluarga dan orang yang memerlukan.. Ingatlah bahawa tangan yang memberi lebih baik dari menerima.. :)

Popular.. Glamer... Yes, memang ada yang memiliki impian nak jadi glemeress.. Bukan retis je tau.. Cuba luaskan skop kita.. Contohnya di kalangan pelajar.. Ada yang nak jadi pelajar yang glemer di sekolah sampai sanggup buat apa sahaja.. Nasihat saya, tak payahlah adik-adik ye.. Kejar ilmu dahulu. Dan kalau kita jadi pelajar cemerlang dengan displin yang tinggi, Insyaallah kita akan glemer di mata cikgu-cikgu dan pelajar lain :) Bukan dengan cara yang negatif, ok .. Dan di kalangan rakan sekerja.. ada juga yang nak jadi femes amos. Tak salah.. Tapi janganlah buat perkara-perkara yang tidak baik pula ok :) Sebenarnya, populariti tak perlu di cari, ia akan datang dengan sendirinya. Ecewahh.. hikhik..

Dan yang seterusnya, kegembiraan... "HAPPY".. dalam setiap apa yang kita lakukan sudah pastilah kita nakkan kegembiraan kan?.. Dalam hari-hari yang kita lalui, perasaan gembira tu penting.. Tak ada yang nakkan kesedihan.. Tapi, itu memang normal untuk kita sebagai manusia biasa.. Suka duka silih berganti.. Terpulang pada kita bagaimana nak memotivasikan diri kita :)

Teringat pula dengan bait-bait lagu Alicia Keys, If I Ain't Got You..

Some people live for the fortune
Some people live just for the fame
Some people live for the power, yeah
Some people live just to play the game


Some people think
That the physical things
Define what's within
And I've been there before
But that life's a bore
So full of the superficial

Some people want it all
But I don't want nothing at all
If it ain't you, baby
If I ain't got you, baby

Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain't got you, yeah


Some people search for a fountain
That promises forever young
Some people need three dozen roses
And that's the only way to prove you love them


Hand me the world on a silver platter
And what good would it be
With no one to share
With no one who truly cares for me




*********





7 comments:

  1. saya pilih untuk bersederhana dr semua aspek..insyallah..:)

    ReplyDelete
  2. cuma nak sentiasa bahagia dgn kewangan yg mampu manage... ;)

    ReplyDelete
  3. kadang-kadang manusia ni ada persamaan..suka persamaan yang positif :)

    ReplyDelete
  4. apa2 pon bersyukur dgn apa yg ada

    ReplyDelete
  5. betul tu ros.
    kecantikan itu subjektif..

    *senibong pon ok je ross.hihi.
    ciksu dlu pernah 2x je ke sana..
    suka satu kedai yg juai nasi lemak tu.

    ReplyDelete
  6. Setiap org ada impian yg berbeza kan...

    ReplyDelete
  7. Harus redha dengan apa yang dimiliki, tetapi hendaklah berusaha keras untuk memiliki apa yang diingini

    ReplyDelete