SKIM KAWALAN HARGA MUSIM PERAYAAN BAGI HARI RAYA PUASA 2014

June 30, 2014



Kena ambil tahu tentang kawalan harga di musin perayaan,. Baik peniaga, mahu pun pengguna.. Kalau ada yang jual melebihi harga tersebut, boleh dilaporkan. Jangan sesuka hati menaikkan harga barang. Maklumlah permintaan tinggi kan.. Nak tak nak, orang terpaksa beli.. Tu yang mereka sanggup jual dengan harga yang tinggi.. Tapi, dalam hal ni tak boleh nak letakkan kesalahan 100% kepada peniaga. Kadang-kadang harga yang mereka beli dari pemborong dah tinggi, tu yang terpaksa naikkan harga.. Ada pula, yang sengaja mengambil kesempatan. Sengaja naikkan harga walaupun mereka dapat dari pemborong dengan  harga yang murah.. Susah nak cakap benda ni.. Yang penting, semua kena ambil peduli.. 


Selalu yang dijual dengan harga tinggi dalam musim perayaan ialah ayam, daging, kelapa, cili merah..  Sebenarnya banyak je benda yang tiba-tiba naik harga bila musim perayaan ni.. Huhu...






You Might Also Like

7 comments

  1. eloklah kawal harga kalau tak sesuka suki hati jer naikkan harga or letak harga semborono...

    ReplyDelete
  2. biasa lah, musim perayaan semua naek. Huhuhu

    ReplyDelete
  3. bagus ni jadikan guidelines. nanti kena tipu boleh terus lapor.

    ReplyDelete
  4. kadang mark-up hebat sangat... bak kata kak fara laa... semborono je... ish

    ReplyDelete
  5. tapi ramai jg yg tak ikut senarai harga kawalan ni

    ReplyDelete
  6. bila masuk musim perayaan memg harga brgn basah akan naik

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion