SKIM KAWALAN HARGA MUSIM PERAYAAN BAGI HARI RAYA PUASA 2014



Kena ambil tahu tentang kawalan harga di musin perayaan,. Baik peniaga, mahu pun pengguna.. Kalau ada yang jual melebihi harga tersebut, boleh dilaporkan. Jangan sesuka hati menaikkan harga barang. Maklumlah permintaan tinggi kan.. Nak tak nak, orang terpaksa beli.. Tu yang mereka sanggup jual dengan harga yang tinggi.. Tapi, dalam hal ni tak boleh nak letakkan kesalahan 100% kepada peniaga. Kadang-kadang harga yang mereka beli dari pemborong dah tinggi, tu yang terpaksa naikkan harga.. Ada pula, yang sengaja mengambil kesempatan. Sengaja naikkan harga walaupun mereka dapat dari pemborong dengan  harga yang murah.. Susah nak cakap benda ni.. Yang penting, semua kena ambil peduli.. 


Selalu yang dijual dengan harga tinggi dalam musim perayaan ialah ayam, daging, kelapa, cili merah..  Sebenarnya banyak je benda yang tiba-tiba naik harga bila musim perayaan ni.. Huhu...






Previous
Next Post »

7 comments

Click here for comments
30 June 2014 at 16:18 ×

eloklah kawal harga kalau tak sesuka suki hati jer naikkan harga or letak harga semborono...

Balas
avatar
admin
30 June 2014 at 17:00 ×

biasa lah, musim perayaan semua naek. Huhuhu

Balas
avatar
admin
30 June 2014 at 19:23 ×

bagus ni jadikan guidelines. nanti kena tipu boleh terus lapor.

Balas
avatar
admin
30 June 2014 at 20:56 ×

kadang mark-up hebat sangat... bak kata kak fara laa... semborono je... ish

Balas
avatar
admin
1 July 2014 at 09:36 ×

tapi ramai jg yg tak ikut senarai harga kawalan ni

Balas
avatar
admin
4 July 2014 at 20:03 ×

bila masuk musim perayaan memg harga brgn basah akan naik

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment