ANTARA MENU BERBUKA PUASA BILA DUDUK BUJANG - INILAH REALITI

Tuesday, 15 July 2014

ANTARA MENU BERBUKA PUASA BILA DUDUK BUJANG



Kat bawah ni, antara menu berbuka saya di bulan Ramadhan kali ni.. Bila duduk sorang di hari bekerja, inilah menu saya. Saya beli di cafe office saya je.. Selalunya, memang saya beli kuew teow goreng, mee goreng, atau mihun goreng sebagai menu utama.. Pastu beli lah lauk sikit dan kuih. Saya hanya masak kalau balik Batu Pahat hujung minggu je.. Sebab tak beli tong gas dan dapur lagi untuk rumah ka JB ni. Semua tu dah di bawa ke rumah di Batu Pahat :)
 Kadang-kadang, tu pun tak habis di makan.. Sekarang ni memang beli dalam kuantiti kecil je,. Tak nak pembaziran berulang..  Biasalah, masa membeli tu nafsu bukan main lagi...

Kuew teow goreng + rendang daging + ikan berlada +kuih muih

Mee goreng + sambal udang + kuih karipap + air  coklat panas


p/s : Moga dipermudahkan untuk bertukar.. Cuti raya encik suami tak tahu lagi dapat ke tak... YA ALLAH, semoga semuanya dipermudahkan :)



19 comments:

  1. Samalah.. saya ni klu beli, cukup ayam seketul n nasi sikit.. kuih 2 ringgit.. lepas terawikh sambung makan.. bagus jugak..jimat.

    ReplyDelete
  2. sy semenjak berpuasa di perantauan ni, hari-hari makan kuey teow goreng. Nak jimat punya pasal hehe

    ReplyDelete
  3. simplenya.ros x makan nasi ke?
    sahur cmna?
    dduk sorng atau dgn member?

    ReplyDelete
  4. sekadar mengalas perut. tak macam muda2 dulu semua masyukkkk

    ReplyDelete
  5. sekadar mengalas perut. tak macam muda2 dulu semua masyukkkk

    ReplyDelete
  6. alahai.... dulu masa akak awal2 kawin n duk sorang2 kt kl nih, akak prefer msk dr beli....

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah...makan macam tu pun dah kenyang dah..:-)

    ReplyDelete
  8. semoga dipermudahkan segalanya buat ros dan suami..sabar dan kuatkan kesabaran ye

    ReplyDelete
  9. Salam kenal..wanie follow sini..pregnant?InsyaAllah, jangan putus asa, berusaha dan teruskan berdoa..InsyaAllah.. :D

    ReplyDelete
  10. Simple asalkan mengenyangkan... :)

    Kena plak tuannya pndai masak, puas je makan, kan?

    ReplyDelete
  11. Nape Jenis-jenis mee je? Tak lapar ke x makan nasi?

    ReplyDelete
  12. Semoga dipermudahkan....
    Selamat berbuka...

    ReplyDelete
  13. koeyteow tu dah sempoi dah, tambah ngan rendang lak kot ataih aduihh bleh naik syehh ooo ini macam

    ReplyDelete
  14. menu zaman study dulu je ni. skrg ni masak je lah. hehe

    ReplyDelete
  15. berbuka nie kena bersederhana.. kalau byk2 lauk pn kadang2 tak habis pun.. hehehe

    ReplyDelete
  16. kalo bujang memg beli luar ke jwbnye kan

    ReplyDelete