Assalamualaikum. Sarapan. Kalau hari bekerja, selalunya memang Cik Rose beli di kantin sahaja. Lebih mudah dan lebih cepat. Kadang-kadang sahaja ada kesempatan…
MINUM PETANG BERSAMA SI DIA SAMBIL BERCERITA.| Assalamualaikum. Wah tajuk tak nak kalah. Minum petang bersama si dia sambil bercerita. Siapakah si dia? Cerita …
Sesekali bertukar selera - Dari kopi ke coklat. | Cik Rose memang penggemar kopi. Tak kisahlah kopi apa. Kopi O ke Kopi Susu ke, ok jer. Inikan pula kalau Latt…
MAKAN MANA | MAKAN MALAM DI RAMLY KOPITIAM BATU PAHAT. Assalamualaikum dan selamat pagi. Apa khabar? Moga baik-baik semuanya. Moga sihat-sihat semuanya. Cik R…
Makan Kacang Pool Yang Sedap di Restoran Kacang Pool Haji Johor Bahru | Assalamualaikum. Hai, lama Cik Rose tak menulis tentang Jalan-Jalan Cari Makan. Jadiny…
Makan Tengahari di Asam Pedas Sungai Ayam Kak Nolik Batu Pahat, Johor. Assalamualaikum. Dah lama gambar dalam draft, tapi tak menulis lagi.. So, kali ni Cik …
Makan Tengahari di Restoran Rimbun Mat Top Sungai Petani .| Assalamualaikum. Seminggu berlalu, tanpa entry baru dari Cik Rose. Awat tahun, agak sibuk dengan t…
Makan Cengkodok Viral Batu Pahat di Restoran Resepi Abah 1961. Assalamualaikum.Cerita makan-makanlah sikit. Cuti-cuti ni, mana tahu ada yang nak jalan-jalan c…
Assalamualaikum. Kisah throwback. Sehari sebelum 1 Ramadhan, iaitu 16 Mei 2018, kisahnya. Cik Rose dan rakan-rakan pejabat mengadakan perpisahan pelajar…
Assalamualaikum. Korang sarapan apa hari ni? Meh Cik Rose nak memperkenalkan satu menu sarapan yang best di Batu Pahat! Cik Rose tak tahu tempat lain ada at…
Assalamualaikum. Mana penggemar sup ni? Makan panas-panas, sedapnya! Buat sendiri memang puas hati. Tapi, kalau tak berapa nak handal buat sup atau tiada…
Assalamualaikum. Kadang-kadang bila dah sarapan berat, time tengahari masih agak kenyang. Tapi, mulut ni nak mengunyah. haa camner ni?. Cik Rose dan…
Assalamualaikum. Cerita makanan. Ohhhh my diet. Diet ke laut! Roti nan cheese. Sedap! Pertama kali dulu rasa kat Jb. Tapi berlainan rasanya dengan…
Sesekali sarapan di luar. Selalunya beli di cafe office je, bungkus makan kat pantry.. Yang ni makan dengan officemate di foodcourt Bomba, Larkin.. Pe…
Semalam saya ada letak gambar ni kan : Lebih kurang 2 minggu lepas saya gi LITTLE EARTHKU yang terletak di Taman Merdeka, Johor Bahru. Orang JB mes…
Cerita malam Jumaat lepas. Gi keluar makan ngan encik husband. Kat satu kedai area Batu Pahat. Lupa pula nama kedai tu. Kedai ni lepas jambatan batu pahat m…
Hai, apa khabar?.. Semoga semuanya berada dalam keadaan yang sihat.. Selamat bekerja untuk diri sendiri dan untuk semua yang bekerja pada hari ini.. Yan…