STEAMBOAT DI JOHOR BAHRU - INILAH REALITI

Wednesday, 3 October 2012

STEAMBOAT DI JOHOR BAHRU



Selamat pagi :)

Nak kongsikan satu tempat makan di area Johor Bahru.

Kalau yang duduk area sana mesti pernah pergi,kan?...

Jom makan steamboat kat Dataran Johor Bahru.

Menu utama kat sini dah tentulah steamboat :)
 Selain tu, ada jugak rojak, bakso dan pelbagai jenis air. Yang menariknya kat sini, dijual menggunakan van je. Bukan dalam kedai ke apa ke..

Steamboat kat sini disediakan dengan kuah kacang. Satu cucuk, ada yang RM1.00 dan ada yang RM1.50. Yang lidi ada tanda merah tu seringgit dan yang biru tu RM1.50.




p/s : Kalau ada yang berkunjung ke JB tu, singgahlah  makan sini, ok :)

22 comments:

  1. masa akak duk skudai dulu, ni lah tempat paling best nk lepak... akak mmg suke lyn makanan2 situ, kt kl nih pyh skit nk jumpa camtu...

    ReplyDelete
  2. biasa jugak lepak kat sini ..heheh ;)

    ReplyDelete
  3. Ohh... kat sini memang femes Ros. Tapi itulah manusia berasak kalau sabtu/ahad.

    ReplyDelete
  4. ska mkn steaamboat tp johgor xpnh smpai lg.hehe

    ReplyDelete
  5. tak prnh smpai tmpt tue lg ... tp kat mlk pon ada. mmg suka steamboat

    ReplyDelete
  6. hii salam ziarah. jom singgah blog saya pulak ye..

    ReplyDelete
  7. cucuk cucuk!!! sedap ni...:)

    ReplyDelete
  8. salam perkenalan.. terima kasih sudi jenguk blog picisan kita..

    sayapu suka steamboat ti, tp suka kuah yg pedas

    ReplyDelete
  9. Salam ziarah..tq singgah blog akak..
    ppernah dok Pontian setahun..hehe..best kat sana lauk2 segar

    ReplyDelete
  10. wahhhhhhhhhhh sedapnyaaa makanan! huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  11. wah sedapnyaaaa steambot. ok tgh terliur sekarang.. tapi tgh diet. hehe..

    ReplyDelete
  12. teringat yong tau fu..yong tau fu johor dengan kat selangor ni beza sikit..saya da biasa dgn yong tau fu johor rasa pelik bila makan selangor punya..

    eh lari topik..hahaha..

    ReplyDelete
  13. kat dataran JB?ada ea?nnt klu g JB nak try la :)

    ReplyDelete
  14. tak pernah sampai ke sana lagi

    ReplyDelete
  15. kalau ke Johor ni kena singgah niii..

    ReplyDelete
  16. ala ros...rindu ciksu steamboat dataran ni..ciksu blom lagi update..hehe

    nati la bila2 rindu2 baru buat n3..hehe

    *ciksu blk kl, ros p jb..tertukar pula kita kan.

    ReplyDelete
  17. ala ros...buat ciksu rindu la nk mkn steamboat dataran..
    nantilah bila ciksu rindu nk kena buat n3 jugak ni..hehe

    8ciksu blk kl,ros ke jb..tertukar pula kita..hehe

    nti boleh la g jln2 kat kipmart masai,kota tinggi,jj tebrau, byk lg tmpt best kt johor tu ..

    selamat melalui kehidupan di tempat baru yer ;)

    ReplyDelete
  18. nurul selalu g situ dulu=)mmg banyak pilihan.banyak van stimboat kat situ=)

    ReplyDelete