Hari Peladang, Penternak dan Nelayan 2013 di Alor setar, Kedah

December 04, 2013




Ni cerita last week masa balik kampung jugak.. Sempat pergi Ke Hari Peladang, Penternak dan Nelayan 2013 di Alor setar, Kedah. Kat Jalan Suka Menanti..Saya pergi hari Selasa, 24 November 2013. Hari pertama tu. Hari Perasmian oleh Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir. Saya gi dalam pukul 12 macam tu. Dengan suami dan adik ipar. Cuaca pulak masa tu tengah panas.. Tahankan je lah.. dah la masa sampai tu, baru je habis perasmian.. Boleh pulak selamba jalan atas red carpet.. Kelass uols. Nasib baik takde yang marah.. hihi.. Manalah nak tahu kan.. 





Dah nama pun Hari peladang, penternak dan nelayan. Jadi, korang tahulah kan produk yang ada kat situ.. Ada macam-macam jenis lembu dipamerkan tau. Haa, selama ni mana kita tahu lembu tu ada macam -macam jenis. Kita tengok sama je kan?.. Rupanya ada macam-macam jenis uols.. Antaranya kat bawah ni, yang sempat saya ambil gambar. Yang lain tak sempat.. Sebab kepanasan yang melanda.. hikhik..


Ni pulak burung unta.. 



Ayam colour-colour pun ado tau. Seekor 5 ringgit je.. wah murah kan ?.. 


Kat bawah ni pulak ayam.. hihi.. Pernah tak tengok ayam?.. gurau je yer :)


Ni la yang paling saya geram.. Pokok bunga.. Ada macam-macam jenis.. Rasa nak beli je.. Kalau rumah area Kedah memang dah beli dah tu. Ni sebab rumah kat Johor. Tak jadilah nak membeli. Takut layu je masa perjalanan nak balik JB.. kihkih.. Tapi, memang lawa-lawa.. Lama saya singgah kat situ.. Siap belek-belek harga lagi :)





Sempat jugak beli air kopi. Eh ice coffee.. hahah.. kena sebut ice coffee sebab satu cup tu RM 7.50.. hihi.. Perisa mocha lagi.. Gambar?.. tak ado. Bila beli tu sekali sedut je sabab panas terik kan .. hihi..

Cukup dulu cerita pasal Hari Peladang, Penternak dan Nelayan ni .. Nanti next entry kita cerita benda lain pulak :)




You Might Also Like

11 comments

  1. baru ni pun ada kat stadium shah alam tp.. kami x sempat pg huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. akak suka jugak pegi hari peladang sebab boleh tengok binatang2 ternakan.. eh ayam tu memang warna warni ka ? hari tu ada singgah as dan nampak banner hari peladang ni tapi tak pegi pon la, tetiba rasa rugi pulak sebab selalu dok pi pon yg perlis pnya ^_^

    ReplyDelete
  3. bestnya.dulu masa duk ipoh selalu g.tp kt kl ni dh x g dh,.

    ReplyDelete
  4. kalo bawa anak2 kat tempat cam nih mmg sonok lah dorang.. leh tengok macam2 binatang..:)

    ReplyDelete
  5. murah tak bunga2 yang dijual tu...syoknye

    ReplyDelete
  6. wahhh patut la lama cuti :) tapi lawa la ayam colour2 tu

    ReplyDelete
  7. rajinnya pegi tmpt camni.. ayam kaler tu masih ada lagi ker?? betul2 murah tu kalo RM5 sekor.. rose beli x?

    ReplyDelete
  8. ayam kaler2 tu dia bubuh cat ke atau mmg origin mcm tu???

    dari dulu pelik dgn kaler2 ayam ni hahaha

    ReplyDelete

  9. dh lama tak pi. ciksu penah pi hppn ni masa buat kat stadium utama kangar.tahun bila errkk.lupa la.

    best. setiap negeri ada replika trsndiri. ctnya :perak istana kuning
    penang replika jambatan

    skrg ada lg mcm tu tak.hihi.
    cepat update k

    ReplyDelete
  10. Tak perasan pulak ada mini HPPNK kat sini, kawan akak mesti ada yg bertugas

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS