KEJADIAN BELALAI AIR DI JOHOR BAHRU - INILAH REALITI

Thursday, 19 December 2013

KEJADIAN BELALAI AIR DI JOHOR BAHRU


Selamat pagi kawan-kawan.. Apa khabar semuanya?.. Semoga berada dalam keadaan yang sihat hendaknya.. Alhamdulillah..Kita masih bernafas di Bumi Allah...

Semlaam ramai yang share di Facebook berkenaan kejadian 'belalai air' di Johor Bahru kan?.. Ada pula yang mempersoalkan kebenaran video dan gambar tersebut... Di sini saya ingin berkongsi juga beberapa keping gambar yang sempat saya dan rakan-rakan sepejabat ambil.. Pandangan dari tingkat 10, Menara Kastam, tempat kerja saya yang terlatak di Larkin, Johor Bahru.. Kejadian ni sekitar jam 4.30 petang macam tu.. Kami tiba-tiba dikejutkan dengan seorang rakan office yang ternampak.. Dan semuanya terus ke tepi tingkap menyaksikan kejadian itu.. Subhanallah... Allahuakbar... Masa mula-mula tengok, kami tak tahu apa benda tu.. Ada yang kata puting beliung... Mula pendek je... Lama-lama memanjang ke bawah dan semakin membesar... Beberapa saat kemudian, pendek semula... Dan berulang lagi, dia memangjang... Kami sempat melihat lebih kurang 2 kali dia berulang.. Perasaan masa tu, amat takut... Mulalah macam-macam bermain di fikiran... Apakah tandanya Ya Allah.... Ya Allah..Kau selamatkanlah kami dari marabahaya dan kejadian-kejadian yang tak diingiini....  Kau ampunkanlah segala dosa-dosa yang telah kami lakukan....








***************

Mata saya telah menyaksikan sendiri kejadian ini.. Allahuakbar... Allahuakbar..Allahuakbar....






32 comments:

  1. syukur takde kejadian buruk yang berlaku kan...mmg nampak menakutkan bila nampak kejadian itu sendiri...

    ReplyDelete
  2. langit....fenomena yg jarang berlaku ni..belalai angin...ingat puting beliung

    ReplyDelete
  3. ada dengar cerita pasal belalai gajah ni semalam.. tapi pada mulanya diorang syak itu puting beliung.. pagi tadi dengar berita yang mengatakan ini adalah belalai gajah..

    ReplyDelete
  4. Allahuakbar. Semoga kita mengambil iktibar daripada kejadian ini ya

    ReplyDelete
  5. Salam ros..Allah Maha Besar..Kalau tgk kat tv kat negara cam US selalu ada puting beliung ni..Ros dapat saksikan sendiri kan...Bagaimanalah keadaan bila berlaku kiamat nnt? x terjangkau di fikiran n

    ReplyDelete
  6. lama tak kak??? sempat smp ke tanah ke?

    ReplyDelete
  7. lieya pun tgk gak semalam kat fb ngan kawan2 yg dok johor share...subhanallah ciptaan Allah kan.....

    lieya takut gak tgk sbb nampak mcm puting beliung.....

    ReplyDelete
  8. salam, Ya Allah..meremang bulu roma tgk gmb..baru tgk gmb je..semoga semuanya selamatnya dan semoga sentiasa dilindungi..amin..

    btw,thanks follow niesa..niesa dh follow balik.. :) salam kenal juga..

    ReplyDelete
  9. akak ade tengok video pasal nih kat FB semalam.. mmg seram sangat. dah macam2 kejadian alam terjadi kat malaysia skrg nih kan~

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum ros...

    Allah Maha Besar....sebak baca entri ini....

    ReplyDelete
  11. fifi dapat jugak gambar ni dari kawan yang duduk dekat johor..

    ReplyDelete
  12. subhanallah.. jarang berlaku kat malaysia..

    ReplyDelete
  13. ada baca berita ni kat fb..tp x tau lagi kesahihannya.. bila rose post entri ni baru deqla yakin.. ya Allah..subhanallah!!

    ReplyDelete
  14. Allahuakbar. Hanya Allah yang mengetahui segalanya.

    ReplyDelete
  15. ya allah...

    memang menakotkan...

    eerrmm, dekat dengan kawasan perumahan ke?

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah tak berlaku apa apa yang tidak di ingini..

    ReplyDelete
  17. ada gak tengok gambar.. kat pantai lido kan.. first time tahu pasal belalai gajah ni..

    ReplyDelete
  18. Akk ada jugak tgk kat fb. Mmg sgt takut kan. Terpk macam macam.

    ReplyDelete
  19. seramnya Ros...akak baru je tau ni

    ReplyDelete
  20. rara xpenah tgk yg besar.selalu tgk yg kecik je.

    ReplyDelete
  21. Subhanallah... saya baru jer tgk video dia.. serius ingatkan puting beliung...

    ReplyDelete
  22. kalau kat oversea macam kat u.s selalu berlaku putig beliung ni kan,
    mintak dijauhkan tapi terus teringat kiamat tak tebayag di akal fikiran

    ReplyDelete