PANTAI MINYAK BEKU DI BATU PAHAT



Alkisahnya, Jumaat lepas, saya habis kursus.. Bertolak dari Putrajaya sekitar jam 1 tengahari. Perjalanan menuju ke Johor Bahru lah kan. Semua tak sabar nak balik rumah masing-masing, untuk  berjumpa insan tersayang.. Maklumlah kursus tu 5 hari. Kitorang peserta kursus 5 orang. dan tambah seorang pemandu, semuanya 6 oranglah kan. Macam saya ni, dah biasa. Jumpa seminggu sekali. Macam diorang ni, opkoslah rindu datang bertandangkan :) hihihi..

Tapi, saya tak balik Johor Bahru. Saya minta pemandu jabatan turunkan saya di Tol Ayer Hitam.. Senang sikit.. Suami saya tunggu kat situ je. Tak yah patah balik ke JB. Saya sampai situ  lebih kurang pukul 5 lebihlah.. So, apalagi, tiba-tiba je suami saya bawa ke Pantai Minyak Beku di Batu Pahat ni. Sepanjang lebih kurang dua bulan suami saya kat Batu Pahat, belum pernah lagi pi sana. So, saja lah nak tengok pantai tu macam mana kan.. Kitorang pun terus menuju ke sana.. Sampai sana lebih kurang jam 6 petang. Ramai jugak orang masa tu. Mungkin sebab hari Jumaat.. Sebab kat Johor kan cuti.. Ada dua tiga kedai yang bukak.. Sempatlah kitorang mengisi perut. hihi.. Saya order mihun sup dan suami saya mee goreng. Air pulak suami saya air Nescafe Ais dan saya ABC. Gambar?.. Ops sory.. tak ada.. hihihi,,

Jom layan beberapa keping keindahan pantai yang sempat saya ambil...





Niat mulanya nak tunggu matahari terbenam.. Tapi, tak jadilah. Takut pulak balik rumah lewat-lewat ni. Hihihi...Sebab tempat tak biasa kan.. Pantai ni jauh ke dalam.. Orang Batu Pahat tahu lah kan.. Cer tanya seorang blogger dari Batu Pahat, AYUT :) Maklumlah saya ni masih baru kat situ kan...










Previous
Next Post »

10 comments

Click here for comments
24 June 2014 at 08:24 ×

Kakak ni walau dah selalu ulang-alik balik kampung tapi lama betul tak ke Minyak Beku ini Ros. Dulu masa sekolah adalah... sekarang dah tambah cantik ye..

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 09:20 ×

subhanallah....suka tgk gambar pantai ni...tenang je

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 09:50 ×

suka la.mesti tenang dan berangin je kan..
ddk area johor senang nak tgk laut.hihi.
kalau tak ke stulang boleh ke danga bay..

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 11:04 ×

cantiknye....unik nama dia...bru pertama kali rietta dgr nie...

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 11:27 ×

pantai minyak beku...lain dr yg lain namanya..:)

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 13:02 ×

Owh name pantai rupenyer..hehe..

Balas
avatar
admin
24 June 2014 at 15:55 ×

unik nama pantainya... tp bila angin sepoi2 bahasa.. nyamannya duk dekat pantai

Balas
avatar
admin
25 June 2014 at 12:38 ×

Allah..damainya.. teringin nak pergi ke johor dan pantainya.. tengah plan nak ke pulau rawa.

Balas
avatar
admin
30 June 2014 at 11:38 ×

tenang aje pantai nih

Balas
avatar
admin
10 February 2015 at 03:08 ×

Subhanaallah... memang cantik da tempat nih.. saya pon selalu lepak kat sini..hehe saya rasa ni tarikan paling best kat Batu Pahat. Follow back my blog ye sis
http://itsfarziana.blogspot.com/

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment