LAKSA PENANG SERINGGIT DI BATU PAHAT


Assalamualaikum.

Laksa Penang seringgit! Yes, percayalah. Hanya di Batu Pahat. Sebab tak pernah jumpa kat tempat lain. Tahun lepas pun saya ada beli dan ada juga buat entry berkenaan ni. 

Laksa Penang ni seringgit je sebungkus. Cukuplah seorang makan untuk berbuka puasa kan. Kadang tu, kita bukan nak makan banyak sangat, sekadar nak merasa. 

Laksa ni walau hanya seringgit, memang sedap rasanya. Cukup rasa ikan, masam-masamnya. Aihh kalau takat nak makan dua tiga orang, tak payah susah-susah nak buat, beli je yang ni, jimat :)

Cumanya laksa ni takde la telur bagai. Ada timun, bawang dan limau je. 


Buat mereka yang ada di Batu Pahat atau yang berdekatan, boleh lah singgah. Terdapat di Bazar Ramadhan yang terletak di IPD Batu Pahat. Cuba cari kat situ. 



Previous
Next Post »

13 comments

Click here for comments
22 June 2015 at 15:08 ×

susah tu nak cari harga singgit sekarang.
tambah pula kalau sedap.
murah rezeki orang menjual tue.

Balas
avatar
admin
22 June 2015 at 15:39 ×

kalu singgit n sedap takde tlr pun takpe.... mana nk jumpa laksa harga singgit....
kuih pun skrg singgit dpt 2 ketul je... itu mujur kadang ada yg singgit dpt seketui je

Balas
avatar
admin
22 June 2015 at 15:46 ×

wahhh seringgittt.... nampak sedap, kat sini memang tak dapatlah merasa laksa seringgit ni...

Balas
avatar
admin
22 June 2015 at 17:48 ×

Ada baca entri ros tahun lepas...,tahun ni masih seringgit?! Bestnya :)

Balas
avatar
admin
23 June 2015 at 01:42 ×

Wah fav saya tuh...harga pun murah..alangkah bestnya kalau ada kat N9...

Balas
avatar
admin
23 June 2015 at 07:04 ×

wahh ada lagi orang yg jual seringgit.. walaupun tak mewah dgn lauk tp puas hati la kan..

Balas
avatar
admin
23 June 2015 at 09:28 ×

sedapnyaaa laksa...rasa nak makan laksa pula buka ni..

Balas
avatar
admin
YUS
23 June 2015 at 11:05 ×

Meleleh pulak airliur kiter! Hehee..

Balas
avatar
admin
23 June 2015 at 12:39 ×

feveret aida ni.
kalau singgit satu, boleh beli lebih la kalau x cukup :)
but utk anak2 dara aida ok la ni.
kalau ada sayur ke telur ke cili padi ke ~ diorang x makan pun ...

Balas
avatar
admin
24 June 2015 at 14:34 ×

murahnya..kat sini xdpt hrga 1rm..

Balas
avatar
admin
25 June 2015 at 21:48 ×

mcm xcya ja ada laksa hrga cmni ..huhu

Balas
avatar
admin
26 June 2015 at 20:28 ×

murahnya...nak jugaa..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment