TANDA-TANDA AWAL STROK HABA

March 19, 2016


Assalamualaikum.

Selamat pagi. Apa khabar semuanya? Moga berada dala keadaan yang baik.. 

Pagi ni Cik Rose nak kongsikan tanda-tanda awak Strok Haba. Jangan ambil mudah. Bahaya strok haba ni. Jaga diri dan jaga kesihatan. Cik Rose ambil dari facebook Kementerian Kesihatan Malaysia. Terima kasih.. Sesiapa nak copy dari sini pun dialu-alukan. Kita kongsi ilmu buat panduan semuanya.

Kat bawah ni tanda-tandanya :-


  1. Kerap sakit kepala.
  2. Mudah hilang fokus.
  3. Lidah menjadi bengkak.
  4. Suhu badan melebihi 39°c
  5. Nadi berdenyut laju.
  6. Tekanan darah rendah.
  7. Badan lesu dan kerap pengsan.
  8. Badan tidak berpeluh.
  9. Kulit kering dan kemerah-merahan.
Di waktu cuaca yang panas ni, banyakkan minum air kosong yer. Hadkan aktiviti di luar panas. 

Moga kita semua dilindungi dari sebarang penyakit yang berbahaya. 





You Might Also Like

4 comments

  1. Betul-betul cuaca panas ni memang sangat bahaya. Memang perlu minum air yang secukupnya. tapi kalau nak sentiasa bertenang dan tak mudah terhydrasi. Saya pilih minuman performance drink. memang sesuai sangat untuk cuaca panas macam ni. dah lah rasa oren memang sedap. kanak-kanak pun suka minum. dorang kata macam rasa aircond dekat tekak. hehehe.

    ReplyDelete
  2. tq share..sama2 kita berhati2..

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS