Wednesday, December 21, 2016

#MyTravelokaEscapade- Honeymoon di Sabah dengan Mr Army !

Assalamualaikum.

Bulan madu di Sabah! 

Ecewahhh berbunga-bunga hati Cik Rose ni tau. Cik Rose tengah 'counting days' ni. Jam di dinding terus berdetak aahhh.. Kakiku juga terus berjalan aahhh... hihi. Kenapa nak kira-kira hati bagai ni?. Cik Rose ni tak sabar menunggu 1 Januari 2017. Menunggu kepulangan Mr Army Cik Rose. Beliau menjalankan tugas selama hampir 4 bulan. Wahh mana tak sabar kan. Rindu jangan cakap. Perasaan bercampur baur. Nervous pun ada. Hihi.Maklumlah lama tak jumpa. Mohon jangan muntah ek dengar ayat madah Cik Rose kali ni. Psssss nak bagi pesanan penaja sikit, hati kena kental kalau nak berkahwin dengan tentera. Dalam kes Cik Rose ni, tentera lah kan. Tapi, sebenarnya ramai juga kawan-kawan Cik Rose yang terpaksa berjauhan dengan pasangan atas tanggungjawab pada tugas, macam anggota keselamatan yang lain, kerja kapal dan lain-lain. Semoga terus tabah buat isteri dan anak-anak yang berjauhan dengan insan bergelar suami/ayah. 

So, sekarang ni Cik Rose dok survey-surveylah nak bercuti di mana. hikhik. Moga Mr Army dapat cutilah yer. Maklumlah, tanggungjawab pada tugas tu berat dan Cik Rose perlu faham dan mengalahlah kan :) Cik Rose ok jer. Peace yo. Alhamdulillah dah 5 tahun kami bergelar suami isteri. Love you Mr Army!

Dan kitorang masih berdua lagi. (doakan kami dipermudahkan untuk memiliki zuriat).



Emmm fikir punya fikir, Cik Rose pilih SABAH! Tak naklah luar negara. Nak cuti pun susah, inikan pula nak planning ke luar negara kan. 

Kenapa pilih SABAH?

SUMBER : PETA SABAH


Kalau ikutkan masa Cik Rose kecil, pernah duduk Sabah sekejap. Tapi, memori di Sabah tu memang Cik Rose tak ingat. Kecik lagi masa tu kan. Bila dah besar ni, memang teringin! Pulau-pulau kat Sabah memang cantik. Tempat-tempat kat sana pun best. Bila tengok kengkawan post di facebook, ahhhh jelesnya. hahaha. Nak juga merasa ke sana. 

Jadinya, di kesempatan ini Cik Rose akan ceritakan ke mana destinasi yang ingin Cik Rose pergi. Honeymoon! Dah lama tak bercuti, rasa kekok. Eh? Dah kenapa ni. Korang, kalau plan nak bercuti, bolehlah layari laman web TRAVELOKA. Senang, boleh booking tiket, hotel. Nak-nak lagi sekarang ada promosi!

Ok, lokasi pertama ialah Pulau-pulau sekitar Sabah. Pantai di Sabah ni cantik-cantik. 


PULAU MABUL

Pulau Mabul tidak perlu diperkenalkan lagi kepada dunia. Keindahan pulau ini dengan air lautnya yang biru jernih bak kristal disuluh cahaya memang menjadi tumpuan di kalangan pelancong dalam dan luar negara. Hai, seronoknya kalau dapat menikmati keindahan pulau ni.




PULAU MANUKAN

Pulau Manukan adalah pulau yang paling popular di kawasan kota Kinabalu. Cik Rose memang jatuh cinta tengok air dia! Pulau ni mempunyai kemudahan pelancong yang paling maju dengan terdapat 20 unit chalet, rumah kelab, dan beberapa restoran dan pusat menyelam. Eh Cik Rose tak pandai berenang sebenarnya. Hahaha. Walaupun tak pandai berenang, nak jugak pergi pulau-pulau. Damai je rasa hati ni tau.






TAMAN MARIN PULAU TIGA

Terumbu karang yang mengelilingi oulau ni adakah rumah bagi banyak ikan dan hidupan marin yang lain. Kat sini, boleh menyelam, sukan airi tidak bermotor, menjelajah dan melihat burung-burung. Nampaknya sayang sangat sebab tak dapatlah Cik Rose melihat keindahan di dasar lautu tu kan.




Ok, dah  habis bab Pulau, sekarang ni kita berjalan-jalan la pulak kan. 


Taman Kinabalu 

Kinabalu Park merupakan sebuah lokasi permulaan bagi pendaki-pendaki yang ingin mendaki gunung Kinabalu. Di lokasi ini, pendaki boleh membuat pendaftaran, menempah mountain guide, atau juga menginap di hotel sambil menikmati udara segar, suhu yang sejuk dan juga pemandangan indah Gunung Kinabalu. Bagi pelawat yang tidak mendaki gunung Kinabalu,  boleh datang ke sini untuk bergambar berlatar belakangkan gunung Kinabalu, beristirehat  atau melawat Botanical Garden yang ada di sini. Bergambar tu memang Cik Rose suka! hahaha..



DESA Cattle Dairy Farm

Pemandangan dan suasana yang seakan-akan berada di New Zealand. Oleh sebab itu, ladang ini telah diberi gelaran "Little New Zealand in Sabah". Eh tak dapat ke luar negara, kat sini pun ok! Cantik jugakkan :) Moo..moo.. hihi.


Ladang Teh Sabah

Ladang Teh Sabah adalah satu-satunya ladang teh organik di Kepulauan Borneo dan juga seumpamanya di seluruh dunia. Berbeza dengan suhu yang dingin di Kundasang, suhu di ladang teh organik ini agak panas. Eh, tak kisahlah kan. Asalkan Cik Ros edapat menikmati setiap detik di sini bersama yang tersayang! (Jangan kecam Cik Rose. hihi)


Banyak lagi tempat-tempat menarik di Sabah yang Cik Rose nak pergi sebenarnya. Yang Cik Rose paparkan kat sini, antara yang paling best pada Cik Rose. Setiap kita berbeza-beza kan. Ada yang suka pantai, ada yang suka tempat yang boleh shopping, dan ada pula yang suka tempat yang ada makanan sedap. Pada Cik Rose, melihat keindahan alama adalah sesuatu yang sukar untuk kita dapat. Jadi, kalau ada peluang memang Cik Rose takkan sia-siakan.

Oh TRAVELOKA, sudilah merealisasikan impian honeymoon Cik Rose ni. #cikrosehoneymoon #cikrosewithmrarmy


Mujurlah Traveloka ada anjurkan satu contest iaitu You Need A Holiday lah! yang memberikan hadiah yang berbaloi! Moga ada rezeki buat Cik Rose dan Mr Army. Aminn.

Bukan senang nak dapatkan pakej percutian dengan harga yang berpatutan kan. Kena rajin-rajin jenguk website Traveloka macam ni.

Dan sekarang Cik Rose masih menghitung hari menantikan kepulangan Mr Army. ~menghitung hari, detik demi detik, masa ku  nantikan apakan ada~ opsss ternyanyi pulak. 

Counting days : Lagi 10 hari!





5 comments:

  1. good luck ros :)
    ciksu ni dok nk buat entry x terbuat buat lagi haaa adeii

    ReplyDelete
  2. i pun suka booking dgn traveloka.

    ReplyDelete
  3. Goodluck Cik Rose. Moga tercapai hasrat nak honeymoon tuhhhh hehehe

    ReplyDelete
  4. All the best ye !

    Sabah memang best..hehe..counting lagi, countingg..ohohhoo

    ReplyDelete