Keputusan Final Piala FA | Kedah Menang menentang Pahang Dengan Jaringan 3-2 - INILAH REALITI

Saturday, 20 May 2017

Keputusan Final Piala FA | Kedah Menang menentang Pahang Dengan Jaringan 3-2

Keputusan Final Piala FA | Kedah Menang menentang Pahang Dengan Jaringan 3-2. |Assalamualaikum. Cerita pasal bola lah malam ni. Agak lama Cik Rose tak ulas tentang bola. Hihi. Korang boleh tengok di sini : http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.my/search/label/bola%20sepak?m=1

Sebentar tadi, telah berlangsung perlawanan akhir Piala FA antara Kedah dan Pahang. Korang tanya Cik Rose, dah tentu jawapannya Kedah! Pulun Kedah Pulun!


Kesebelasan utama pasukan Kedah : 


Hati berdebar, dup dap dup dap je tengok tadi. Penuh dramatik. Hihi. Dengan kad merah juga dilayangkan buat pemain Pahang. Dengan insiden gol di akhir minit separuh masa pertama. Memang Cik Rose geram masa tu. Yelah dah mendahului dengan dua jaringan. Dah nak habis masa separuh masa pertama, tut tup gol! Membawa kepada keputusan 2-1 di separuh masa pertama. 

Psssst. Gigih Cik Rose edit gambar dan jadikan profil sementara di facebook. Untuk nyatakan sokongan buat Hijau Kuning Negeriku. Nak tengok, boleh ke facebook Cik Rose : http://www.facebook.com/roshazareeza

Pulun Kedah Pulun! Walau Cik Rose jauh dari Kedah, Kedah tetap di hati. Ecewahhh... Hijau kuning sentiasa di hati ini. 


Alhamdulillah. Kedah menang Piala Fa. Kedah menang dengan jaringan 3-2. Berdebar-debar di saat akhir, banyak cubaan dari kedua-dua pasukan.

Tahniah Kedah. Suka duka sepanjang perjalanan dari awal peringkat kumpulan hingga ke final akhirnya berbaloi. Kemenangan yang penuh makna.

Tahniah juga buat pasukan Pahang. Pahang juga telah buat yang terbaik. 

Psss.. Esok Cik Rose kerja. Boleh tak kalau nak cuti peristiwa juga sempena kemenangan Kedah ni? Hikhik.



1 comment: