SIMPULAN KASIH - INILAH REALITI

Tuesday, 4 September 2012

SIMPULAN KASIH

Masa raya hari tu, saya ada buat kuih popia.. Saya buat yang simpul.. Sebabnya?.. Saya suka makan yang jenis simpul.. hihihi.. Padahal rasanya sama je kan?..  oh, nak buat ni sungguh menguji kesabaran... Biar lambat, asalkan berkualiti.. hihihi

 Saya beli je serunding tu.. Bukan buat sendiri pun.. Mak ada ajar cara nak buat. tapi, rasa macam tak sempat sebab dah tak ada masa.. (eh, alasan je tu)... Saya beli serunding daging.. Sedap tau.. Kalau makan ngan lemang, lagi sedap... hihihi..


Dan, inilah hasilnya :




Nak dijadikan cerita, masa adik saya datang rumah saya, dia makanlah kuih popia ni.. Tapi, dia tak sebut pun popia.. Dia panggil "SIMPULAN KASIH".. Tu yang lekat terus nama Simpulan Kasih tu... hihihi... Sedap jugak nama tu.. So, lepas ni saya akan terus panggil kuih popia sebagai Simpulan Kasih. Wahh, gitu :)

p/s : Simpulan Kasih ni yang paling cepat habis.. hihihi..



 Ros.reeza


16 comments:

  1. Alahaiiiii sedap jer mata tgk tp xley mkn g skng hu3

    ReplyDelete
  2. nampak sedap! pos kat kita boleh tak..hehe

    ReplyDelete
  3. yg rumit ler sedap d mkn. heheh

    ReplyDelete
  4. simpulan kasih ni kalu serunding dia sedap.. sekali mkn susah nak berhentikan.. hihii

    ReplyDelete
  5. sedapnya ros, meh sebalang. hehe

    p/s : jom la join segmen charlie :)

    ReplyDelete
  6. rajinyer ros buat sendiri hihi

    ReplyDelete
  7. simpul kasih nih nama ikatan pengakap kan?

    ReplyDelete
  8. nama baru la...simpulan kasih..hihihi..kuih ni klu inti dy sdap mmg cpat je licin yer kan :)

    ReplyDelete
  9. sedap ni..iza suka sangat..tapi nk buat malas..:)

    ReplyDelete
  10. nila kuih ry fav sy ni.. beli je nk buat sy x reti hihi

    ReplyDelete
  11. nak sikit akak.... huu. =)


    jemput baca en3 baru..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/09/inilah-insan-yang-wajib-kita-cintai.html

    ReplyDelete
  12. M biasa panggil Simpul Kasih...memang sedap Kalau pandai buat serunding yg sedap...

    ReplyDelete
  13. ross suka buat srunding ape?
    tahun nie ciksu xbuat..sbb dh buat beskut..ciksu slalu buat serunding ikan bilis je..

    ReplyDelete
  14. hehhe..
    kita lak sika popia nestum :D

    ReplyDelete