KHASIAT PATI DELIMA GULSAN

June 28, 2013




Dalam entry KHASIAT BUAH DELIMA yang saya updated kan semalam, kan saya ada beritahu yang saya nak share tentang khasiat Pati Delima Gulsan kan?.. Ok, setelah saya tanya Pak Cik Google, panjang jawapan yang dia bagi.. hihihi..






~KHASIAT PATI DELIMA GULSHAN~


Pati Delima Pekat Penuh Khasiat! 100% perahan buah delima tulen, mengandung khasiat semulajadi utk menjaga kesihatan tubuh badan secara menyeluruh dan berupaya merawat pelbagai jenis penyakit.. InsyaAllah..

Antara khasiat delima yg dikenal pasti dan teruji ialah:-


  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit.
  2. Melancarkan peredaran darah.
  3. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus).
  4. Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita.
  5. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
  6. Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan.
  7. Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout.
  8. Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala.
  9. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas...
  10. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi (untuk pasangan yang dah berkahwin ).
  11. Memelihara kada keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut).
  12. Merapatkan rahim dan juga menyuburkan rahim >>> kembali dara. 
  13. Mencuci darah kotor dan mencantikkan kulit muka dari dalam.
  14. Awet muda...sentiasa amalkan dari sekarang..tengok lah dalam 10 tahun lagi (jika dipanjangkan usia)...
  15. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis.
  16. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk.
  17. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung.....
  18. Anda hamil??? Pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi anda, di samping membantu tumbesaran janin...
  19. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah.
  20. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf.
  21. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata.

Ok, itu antara kebaikan yang ada kan.. Pada saya pula, apa yang saya nampak lepas saya amalkan, ialah antibodi saya bertambah baik. Maksudnya, saya ni memang yang jenis cepat terkena selsema. Dan kalau ada orang sekeliling yang demam, mesti saya akan berjangkit.. Tapi, lepas saya amalkan, Alhamdulillah, dah jarang kena.. Kalau rasa gatal tekak tu, cepat-cepat minum.. Lagi satu, kulit muka pun rasa bersih je,...



Ada ke yang dah amalkan  jugak?..




You Might Also Like

5 comments

  1. noe ada gak ambil gulsan ni..tu pun kakak yg bagi...ros ada jual ke?? noe biasanya campur ngan rumpai laut tu..masam kan..

    ReplyDelete
  2. wow.. byk khasiatnya.. deqla takat ni ada 2 produk kesihatan yg deqla amalkan.. rasanya cukop la yg tu buat masa ni..

    ReplyDelete
  3. tahu byk khasiatnya.
    tp belom berkesempatan lagi nk cuba

    ReplyDelete
  4. ok tak, lepas dibuang pic tu ross.. hihi

    ciksu yg suruh eca buang sebenarnya :)

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS