NAK BUAH KEDONDONG POKOK MAK JUGA!

March 10, 2015

Assalamualaikum.

Ni kisah masa balik kampung raya cina hari tu. Nak jugak makan buah kedondong dari pokok mak. Mengadakan? Ala bukan selalu. Sesekali balik kan. 

Nak dijadikan cerita, masa balik tu terus gi kat pokok. Sedihnya rasa sebab kat pokok tu tak ada buah.. Tinggal daun je. 

Tapi, tu lah naluri mak kan.. Rupanya mak ada simpan sikit kat dalam peti ais untuk saya. Ya Allah, terima kasih.. Gembira rasa hati masa tu. Terima kasih mak ;)



Buah kedondong tu saya boleh makan begitu saja. Sebab tak masam pun kan. Tapi, yang kat atas ni saya kupas dan letak garam + gula. Kemudian biar dalam peti ais sekejap. Sedap!



You Might Also Like

32 comments

  1. pepagi dah merembes... adesss...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum
    singgah pagi
    sedap nie

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Hihi sorry kak Wana. Tak sengaja;)

      Delete
  4. selamat pagi....
    hamboi....nasib baik mak ada simpan tau.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. Ada mak Ros simpankan ;)

      Delete
  5. wahh sedap,
    buah kedondong ni susah nak dapat sekarang ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kak. Dok jumpa yang dah jadi jeruk ja sekarang. Buahnya macam susah..

      Delete
  6. Dah lama tak makan kedondong tetiba mengidam haha

    ReplyDelete
  7. yummy sya pun kalau balik kg dok cari kedondong kat rumah kakak

    ReplyDelete
  8. Kecur air liur tgk buah kedondong tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau, ni tak masam ;)

      Delete
    2. hehehe otometik mmg air liur akan kuar..
      tngk pun mesti kuar da.. sbb dalam kepala ingat masam..

      Delete
  9. lama dh x mkn kedondong.sedap kan

    ReplyDelete
  10. heheheh nsb tak nngis2 sbb kempunan

    naluri seorang emak tu, msti ingatkan kt anak2 nyer

    ReplyDelete
  11. merembes air liur tau.. walaupon ros cakap tak masam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Percayalah tak masam kak Fifi;) hihihi

      Delete
  12. sis JM mkn yg dh jadi jeruk..kalau mkn yg fresh camtu rasa ngilu gigi

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeeeruk pun sedap gak.. lagi2 yang still crunchy.. kalau dah lembik cem tak bes sangat..
      pastu kalo salah makan serat lekat kat gigi aaargh seksa..

      Delete
  13. Cicah ngan cili kicap ni,...fuhhh!

    ReplyDelete
  14. wooo Kak Ros suka buah kedondong eh.. dap rangup..
    kat blakang rumah nenek ada gak.. tapi pokok kecik.. xleh nak panjat lagi..
    baru tanam kot.. kekadang amek daun buat ulam..
    rasa kedondong gak ehehe..

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion APDM SAPS