NAK BUAH KEDONDONG POKOK MAK JUGA!

Assalamualaikum.

Ni kisah masa balik kampung raya cina hari tu. Nak jugak makan buah kedondong dari pokok mak. Mengadakan? Ala bukan selalu. Sesekali balik kan. 

Nak dijadikan cerita, masa balik tu terus gi kat pokok. Sedihnya rasa sebab kat pokok tu tak ada buah.. Tinggal daun je. 

Tapi, tu lah naluri mak kan.. Rupanya mak ada simpan sikit kat dalam peti ais untuk saya. Ya Allah, terima kasih.. Gembira rasa hati masa tu. Terima kasih mak ;)



Buah kedondong tu saya boleh makan begitu saja. Sebab tak masam pun kan. Tapi, yang kat atas ni saya kupas dan letak garam + gula. Kemudian biar dalam peti ais sekejap. Sedap!



Previous
Next Post »

32 comments

Click here for comments
10 March 2015 at 07:41 ×

pepagi dah merembes... adesss...

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 08:43 ×

assalamualaikum
singgah pagi
sedap nie

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 08:43 ×

Wah, buat terliur pagi2 ni :)

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 09:01 ×

selamat pagi....
hamboi....nasib baik mak ada simpan tau.. :)

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 10:32 ×

wahh sedap,
buah kedondong ni susah nak dapat sekarang ni :)

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 10:48 ×

Dah lama tak makan kedondong tetiba mengidam haha

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 11:18 ×

yummy sya pun kalau balik kg dok cari kedondong kat rumah kakak

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 13:29 ×

Kecur air liur tgk buah kedondong tu :)

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 14:00 ×

lama dh x mkn kedondong.sedap kan

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 14:09 ×

heheheh nsb tak nngis2 sbb kempunan

naluri seorang emak tu, msti ingatkan kt anak2 nyer

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 16:51 ×

merembes air liur tau.. walaupon ros cakap tak masam..

Balas
avatar
admin
10 March 2015 at 20:54 ×

adoii takut masam la...

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 00:59 ×

Alhamdulillah.. Ada mak Ros simpankan ;)

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 00:59 ×

Tu la kak. Dok jumpa yang dah jadi jeruk ja sekarang. Buahnya macam susah..

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:00 ×

Cepat gi cari dik;)

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:01 ×

Jangan risau, ni tak masam ;)

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:01 ×

Ye Ciksu.. Sedap ;) puas dapar makam aritu ..

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:02 ×

Hihi tak de drama air mata..

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:03 ×

Percayalah tak masam kak Fifi;) hihihi

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:03 ×

Tak masam.. Nampak je hijau kan

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:04 ×

Hihi sorry kak Wana. Tak sengaja;)

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:04 ×

Ye Yui.. Makan tu sat ja habis

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:05 ×

Wsalam. Thanx kak Anum...

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 01:06 ×

Hihihi.. Sorry... Terupload...

Balas
avatar
admin
13 March 2015 at 11:25 ×

sis JM mkn yg dh jadi jeruk..kalau mkn yg fresh camtu rasa ngilu gigi

Balas
avatar
admin
15 March 2015 at 14:04 ×

Cicah ngan cili kicap ni,...fuhhh!

Balas
avatar
admin
16 March 2015 at 12:45 ×

wooo Kak Ros suka buah kedondong eh.. dap rangup..
kat blakang rumah nenek ada gak.. tapi pokok kecik.. xleh nak panjat lagi..
baru tanam kot.. kekadang amek daun buat ulam..
rasa kedondong gak ehehe..

Balas
avatar
admin
16 March 2015 at 12:46 ×

jeeeruk pun sedap gak.. lagi2 yang still crunchy.. kalau dah lembik cem tak bes sangat..
pastu kalo salah makan serat lekat kat gigi aaargh seksa..

Balas
avatar
admin
16 March 2015 at 12:46 ×

hehehe otometik mmg air liur akan kuar..
tngk pun mesti kuar da.. sbb dalam kepala ingat masam..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment