RIANG RIA DI PAGI RAYA


Assalamualaikum.

Macam mana nak mula cerita raya ni. Sebab banyak benda nak diceritakan dan dah lama berlalu, jadi blur pula nak tulis. Heeeee..

Takpe, kita start dengan cerita anak sedara saya. Mahdi dan Arif. Sedondon dua beradik ni. Hensem berkopiah! Sampai ke petang tak nak salin baju tau.. 


Bila tiba hari raya, budak-budaklah yang paling gembira kan ;)

Bila tengok anak-anak sedara ni, mulalah teringat kenangan masa kecik dulu. Macam mana belajar berpuasa... Dapat duit raya.. Gi beraya dari sebuah rumah ke rumah yang lain. Eh indahnya kenangan tu!Ingat lagi bila gi beraya tu, jumpa kuih raya yang sedap, ambik letak dalam poket. Hihihi. Maklumlah dulu buat baju kurung ada poket.. Jangan tiru aksi ni tau.. Sampai nak bawak balik segala bagai. 

Sekarang ni bila menginjak dewasa, perasaan dia lain pula. 

Apapun, jalanilah dengan penuh rasa kesyukuran.



Previous
Next Post »

11 comments

Click here for comments
4 August 2015 at 22:00 ×

comel
sedondon don

kan rindu sngat..

Balas
avatar
admin
5 August 2015 at 13:37 ×

Bila dah makin meningkat usia, perasaan nak berhari-raya tu akan berubah seiring dengan faktor usia..

Balas
avatar
admin
5 August 2015 at 16:09 ×

alahai, bukan main comel lagi dua beradik tu..heheh..sedondon.. :)

Balas
avatar
admin
5 August 2015 at 20:42 ×

alahai tomei tomei....

Balas
avatar
admin
5 August 2015 at 21:48 ×

alaa hensem boy pakai baju melayu bsamping

Balas
avatar
admin
6 August 2015 at 02:19 ×

Comeinya dua beradik ni!... eh dulu masa saya kecik pun ada masukkan kuih raya dlm poket.. hahaha

Balas
avatar
admin
6 August 2015 at 10:37 ×

Comey ank sedara awak...raya2 ni bebudak yg paling seronok.kita yg dewasa ni jd terhibur tengok gelagat diaorg je

Balas
avatar
admin
6 August 2015 at 13:16 ×

comeynya bju melayu dia..
kaler ceria

Balas
avatar
admin
6 August 2015 at 14:33 ×

aida sungguh suka kalau anak2 kecil pakai baju sedondon :)
spt boy berdua dlm gambo tu ... hensem sungguh!

Balas
avatar
admin
8 August 2015 at 12:30 ×

alahai cam kembar...nk cubit sikit boleh

Balas
avatar
admin
21 August 2015 at 09:43 ×

heheh bagusnya sampai petang tamo salin baju.. kalo anak2 buah CT..
kejap je lepas tu sampin ke mana.. seluar ke mana.. songkok kopiah kemana..
hehehe..

Balas
avatar
admin
Thanks for your comment