ADIK, JAWAB BETUL-BETUL... - INILAH REALITI

Thursday, 10 October 2013

ADIK, JAWAB BETUL-BETUL...




Gambar ni saya jumpa di FB.. Mungkin sesetengah orang akan ingat lebih kepada gurauan atau jenaka.. Tapi, sebenarnya benda ni serius kan?..Dah ditulis supaya ditulis semula ayat tersebut dalam tulisan jawi kan.. Namun , lain yang dijawabnya pula.. Mungkin pelajar tu tak tahu nak tulis dalam tulisan jawi. Atau sengaja nak bergurau..?..

Fikir-fikirkan :)

Selamat pagi kawan-kawan.. Selamat memulakan tugas pada hari ini :)



17 comments:

  1. Hihi....

    Tapi kan Ros sekolah anak kakak sebab itu diadakan kelas celik jawi setiap sabtu minggu ke dua dan empat sebab memang ada yg belum pandai tulis dan membaca jawi walau usia telah 7-9 tahun

    ReplyDelete
  2. bile kite tgk ape yg budak tu tulis mmg bleh buat kite tergelak tp bile pandang dr segi yg lebih serius mungkin btul jugak.. bdak ini tak tahu bahasa jawi sebab tu die tak paham arahan yang sepatutnye kan?

    ReplyDelete
  3. Mungkin... Yang menjawab ni pada pandangan Fiza tak tahu baca jawi. Tapi... Biasanya guru tau tahap pencapaian anak2 muridnya. If ada yang tak reti... Confirm! Guru akan bacakan arahan sepintas lalu. Berkemungkin jugak yang menjawab soalan ni dah takde idea nak jawab... Last2 iakan saja apa yang dikatakan di kertas tersebut. Lagipun BETUL jugak jawapannya. Cuma salah dari segi konsep menjawab soalan. Hikhik...

    ReplyDelete
  4. ini serious.. mmg nampak mcm lawak, tp kalau tak bendung gejala mcm ni.. sok dah besar budak ni tak tahu apa yg dijawab tu betul ke tidok.. hahaha

    ReplyDelete
  5. betul tp x betul... haiyaaaaa

    ReplyDelete
  6. budak sekarang...

    tp kalau lawak mcm ni tak dibendung pun payah jugak...

    hidup kalau selalu main-main pun bukan mendatangkan manfaat kan?

    hehe.

    ReplyDelete
  7. ngee~~~bahaya pun ye jugak. kelakar pun ye jugak...budak2 skrg

    ReplyDelete
  8. patutnye betul la kan.. haha.. da arahan pon dalam jawi.. kene pula adik tu tak pandai bace jawi.. jadi tu la usehe adik tu.. saye rase cikgu patut pangkah je. ni tande soal besar.. mesti adik ni sedih.. usehe die tu..

    ReplyDelete
  9. Sabo ajelaa..nak tergelak pun ada..aduiyaii

    ReplyDelete
  10. sabo jer la,jawapannya mmg betul,cuma tak menepati kehendak je kan..:)

    ReplyDelete
  11. dia malas la tu...mentang la subjek senang score

    ReplyDelete
  12. Kite tgk kat fb juga
    hahahahaha
    sengal -_-

    ReplyDelete
  13. x tau la cikgu dia nak ketawa ke ... nak marah.

    ReplyDelete
  14. ada tgk kat fb.. anak buah share kat deqla.. geli hati jugak.. dia xtau nk jawab la tu.. hurm mcm2...

    ReplyDelete