Monday, October 28, 2013

GAMBAR POKOK BUNGA ROS CANTIK



Selamat pagi kawan-kawan semua :)

Apa khabar?.. Moga semuanya siaht selalu.. Alhamdulillah.. Kita masih dipanjangkan usia untuk meneruskan kehidupan.. 

Pagi ni, saya nak kongsikan gambar bunga Ros saya.. hihi.. Ada hobi baru kali ni. Menanam bunga.. Hobi sebelum ni iaitu menjaga ikan dan burung masih diteruska.. Cuma tambah lagi satu hobi,.. hikhik.. Alkisahnya saya ni memang suka tanam bunga masa duduk dengan mak dulu.. Mak saya tanam banyak jenis bunga.. Bila dah kahwin ni, duduk pulak rumah yang  bertingkek-tingkek, tak dapat nak teruskan minat tu.. Tapi, sabtu lepas, saya pergi pasar tani di Larkin. Banyak sangat bunga cantik-cantik, orang jual. Singgah kejap. Tengok-tengok.. Sekali boleh terbekenan kat bunga Ros.. Ada warna pink dan putih je. saya ambil pink.. Nanti nak cari Ros merah pulak.. Banyak yang dah habis.. Tanah, baja pun habis.. Ramai yang beli :) 

Jom layan gambar pula yer.. Saje nak letak banyak-banyak ni.. Suka dengan warna dia.. 













Saya letak kat balkoni rumah pokok bunga Ros ni. Gambar yang atas kerusi, kat dalam rumah tu, sebab masa tu syaa alihkan. Petang semalam angin kuat dan hujan lebat sangat. Jatuh pokok bunga  Ros saya.. hihi..

Petang ni, kalau sempat nak gi cari pasu besar sikit ngan tanah.. Nak alihkan dia.. 



26 comments:

  1. cantiknya bunga ros dia..sesuai ngan ros sebab suke bunga ros..hihi..

    bunga ros ni kena pandai jaga kan?

    ReplyDelete
  2. cantiknya pink dia. :D
    shocking pink katanta :)

    ReplyDelete
  3. memang cantik...

    mesti wangi kan?

    ReplyDelete
  4. cantik bunga ros tu kembang nya..

    ReplyDelete
  5. Cantikkk.. fresh je tgk bunga ros tu.. kaler pink plak mmg menampakkan rose tu fresh =)

    ReplyDelete
  6. hehehe.. cantik jugak. tanam la bunga lain jugak. confirm berseri dalam rumah. hehe

    ReplyDelete
  7. cantiknya bunga ros...cntik

    ReplyDelete
  8. wah mesti tangan sejuk ni, pandai bertani... ^_^

    ReplyDelete
  9. wahhhh..cantik ..mesti wangi nih hehe...

    ReplyDelete
  10. Kalo dah minat semua boleh jadik kan~
    akak duk rumah atas tanah pon malas nak tanam bunga.. hehehehe

    ReplyDelete
  11. cantik.. mesti bau pon wangi.. :)

    ReplyDelete
  12. seronok bila tengok bunga tu kembang elok je...

    ReplyDelete
  13. wow..cantiknye.. seindah namamu la ros.. haha.. tgn ros ni mmg sesuai tanam bunga ye.. serius cantik sgt.. ;)

    ReplyDelete
  14. cantikjerkan.. akakpun paling suka bunga rosler..
    teringat dulu2 kalau gambar bungani selalu jadi poskad dan kad raya...

    ReplyDelete
  15. cantiknyer... pink lak tu kaler dia... beli kt sini ke dik?... akak tkt nk beli bunga ros lawo2 gitu... tkt tnm2 tp tak hidup huhuhui

    ReplyDelete
  16. cantiknya.. akakpun ada tanam pokok bunga tapi tangan panas kot pokok tu mati.. nanti nak try tanam ros jugak lah.. ^_^

    ReplyDelete
  17. gemuk! gebu! cantik je bunga ros! ;P

    ReplyDelete
  18. wow cantiknya.. mekar je bunga ros tu

    recent post : 4 Hari Tak Update Entri

    ReplyDelete
  19. Aritu saya ke cameron highland, ada beli bunga ros ( beli utk diri sendiri jer), tapi lama2 dah layu. Sedihhh...

    ReplyDelete
  20. cantiknye bunge ros ros.. hihi.. pink colour lagi..

    ReplyDelete
  21. cantiknya...sedang mekar elok je

    ReplyDelete
  22. Cantinya daun nampak hijau dan bunga pun banyak. Berbaloi beli.

    ReplyDelete
  23. cantik rose tu..kembang mekar lagi

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum, saya cikgu shukry
    saya ingin meminta izin untuk menggunakan satu gambar pokok mawar diatas untuk dijadikan bahan bantu mengajar di DIDIK TV Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM)
    Harap pihak tuan/ puan dapat memberi keizinan kepada saya untuk menggunakan gambar tersebut

    ReplyDelete