MAKAN TEMPE UNTUK AWET MUDA - INILAH REALITI

Saturday, 27 September 2014

MAKAN TEMPE UNTUK AWET MUDA



Sedap aih makan tempe. Hihi. Saya beli dengan seorang makcik di tempat kerja. Balik rumah goreng terus.  Gaul dengan garam, kunyit dan serbuk kari. Goreng garing-garing, dan makan panas-panas. Sedap!!!

Ada lagi tempe mentah dalam peti ais tu. Esok pula goreng lagi. Murah je tempe mentah tu. 5 keping, rm1. Kiranya satu 20 sen je... 



Sejak dok johor hampir 2 tahun ni, dah jatuh cinta dengan tempe.. Tu belum kira laksa johor, mee bandung muar, mee rebus Haji Wahid.. hihi. 

Lambat publish entry hari ni. Bukan apa line celcom ni ha slow benar hari ni. GERAM!!!!


9 comments:

  1. Wow..best tempe..kalau tkde tempe tak selera nak makan...dasar jawa hehe

    ReplyDelete
  2. suke tempe jugak...
    tapi suke lagi kalau potong nipis2 n goreng garing2...

    ReplyDelete
  3. saya terus goreng tak tambah apa2 perisa..lg sodap kak! ehehe.. org jawa pandai2 sbb selalu mkn tempe kot (*ni pemikiran saya msa kecik hasil hasutan mak..)

    ReplyDelete
  4. lama sunggu tak makan tempe ni ros.. mm ffaverite jijah ni.. nak kena cari juga balik ni

    ReplyDelete
  5. saya suka tempe!

    dulu saya ambil ujian komputer memandu tu, 4 minit je saya jawab. dua salah. hehe.

    ummi kata ni mesti sebab makan tempe ni.. XD

    ReplyDelete
  6. Tempe ni mmg my fevret.
    Tambahan kalau masak dengan tauhu & ikan bilis goreng.

    ReplyDelete