CARA RAWAT MATA YANG GATAL - INILAH REALITI

Friday, 3 October 2014

CARA RAWAT MATA YANG GATAL


Sejak dua menjak ni, mata saya ni asyik gatal je. Nak kata makan seafood, time tak makan pun gatal.. Tapi, tak kerap lah gatalnya tu. Ada waktu-waktu yang dia gatal. Apa lagi, bila dah gatal punyala syok dok tenyeh. Huhu. Tapi, tak eloklah kan dok tenyeh mata tu. Takut ada kesan yang lain pula. Huhu. 

Nak dijadikan cerita, semalam saya ada beli majalah Mingguan Wanita. Dok belek-belek majalah tu, sekali terjumpa petua rawat mata gatal! Ok, saya kongsikan kat sini.Mana tahu ada yang senasib dengan saya kan. Heeee.. 

Ambil beberapa helai daun sirih muda dan cuci bersih. Ramas daun tu, pastu masukkan ke dalam air suam. Kemudian, tapis airnya. Rendamkan mata ke dalam air tersebut sambil kerdipkan mata berulang kali. 

Haa, itulah caranya. Kena lakukan selalu dan kita akan merasai perubahannya. Tapi, saya tak try lagi pun. Sebab tak ada daun sirih kat sini..  huhu.


12 comments:

  1. Mata gatal tkpe..jgn mata gatal lain sudah lah..haha

    ReplyDelete
  2. very nice sharing . kite pon macam awak . selalu gatal kat mata . nak2 kalau kena habuk sikit, mmg parah jadi nye .

    ReplyDelete
  3. Rendam kan mata? Hehe. Macam kena cabut mata je kak. Moga cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  4. bgs sgt ni! cx selalu gatal2 mata. mekaseh3

    ReplyDelete
  5. Mata saya pun slalu gatal..
    Slalu jadi kalau allergic rhinitis saya datang.

    ReplyDelete
  6. saya kalau gatal mata, saya tekan tubir mata, lepas tu bersin x berhenti. memang puas tapi penat lak asyik bersin je -.-

    but thanks for the tips sis! x pernah dengar lak pasal ni.

    *sambil2 menabung promoted content sini..

    ReplyDelete
  7. @Hikayat Seorang Budakhihi. Jangan lama lama rendam. Kejap je ;)

    ReplyDelete
  8. susah nk cr daun sirih tu kak..huhu.. mata gatal,tangan sya pula yg gatal garu..tenyeh2 sampai sedap..ohohoh

    ReplyDelete