DI MANA NILAI KEMANUSIAAN? - INILAH REALITI

Thursday, 2 October 2014

DI MANA NILAI KEMANUSIAAN?


Sesak dada dua tiga hari ni. Air mata pun laju je mengalir... Macam-macam terjadi. Bukan pada saya. Tapi , pada masyarakat kita. Dikejutkan dengan berita seorang bayi yang meninggal di Taska. Kemudian, dengan seorang pelajar tingkatan 3 yang meninggal kerana jatuh syiling. Allahuakbar... Tak tahu nak cakap apa sebenarnya. Tapi, memang sebak hati ni..

p/s: Sedekahkan Al Fatihah buat semua yang telah meninggal dunia... 


15 comments:

  1. Ini terjadi akibat segelintir manusia yang tiada perasaan.

    ReplyDelete
  2. Alfatihah...
    Allah lebih menyayangi mereka..

    ReplyDelete
  3. Alfatihah...
    Allah lebih menyayangi mereka..

    ReplyDelete
  4. Al-fatihah.. betul tue ros..kesian kt budak tue kan..dah la anak yatim..:(

    ReplyDelete
  5. tu lah... sedih betul. yang budak jatuh siling tu, xtau lah nak cakap apa dengan budak2 yang prank nya. x baik aniaya anak orang macam tu. dah la hidup susah. hmm

    ReplyDelete
  6. betul... dunia semakin sampai penghujungnya.. ajal maut bila2 masa saja.. tapi sedih la..

    ReplyDelete
  7. tu la. yg pelajar f3 tu sedih betol. T_T

    ReplyDelete
  8. hari ini pun ada lagi terjadi kes yang sama...

    ReplyDelete
  9. Al fatihah. Harap-harap insaflah budak-budak lepas nie.

    ReplyDelete
  10. Allah lebih mengasihi mereka. Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  11. Syurga buat mereka. Takziah dan alfatihah.

    ReplyDelete
  12. Nilai kemanusiaan dah makin berkurang...

    ReplyDelete