Thursday, May 24, 2018

Tips Adsense | Pertama Kali Terima Duit Adsense

Assalamualaikum. Selamat malam!

Jarang Cik Rose bercerita mengenai adsense dalam blog, kan. 


Sikit-sikit, lama -lama jadi bukit.

Ya betul sangat. Cik Rose menunggu dengan sabar detik demi detik, untuk mengeluarkan duit adsense. Hihi. Kumpul dan terus mengumpul.

Berusaha selagi terdaya. 

Terima kasih juga buat blogger Cik Akak yang manis. Hihi. Cik Rose suka baca perkongsian Cik Akak di facebook mengenai adsense. 

Sedikit sebanyak membantu Cik Rose dan juga rakan-rakan lain. 
Banyak tips yang boleh dilaksanakan.

Antaranya, tingkatkan trafik blog. Ya, memang penting. Cubalah tingkatkan trafik blog, nanti anda akan nampak perubahannya. Sedikit demi sedikit. Kena sabar tau. Jangan nak perubahan mendadak pula. Hihi.

Updated setiap hari. Jika susah nak mengharapkan pengunjung untuk sesuatu entry yang kita hasilkan, cuba konsisten tulis entry setiap hari. Juga tingkatkan jumlah entry dalam satu hari. Membantu juga tau. 

Kalau tulis entry tu, tajuk atau kata kunci amat penting. Cuba letakkan diri kita sebagai pembaca. Apa yang selalu kita cari di google. Dan cuba letak tajuk macam yang selalu kita cari, memang membantu tau!

Susun atur iklan adsense. Penting untuk kita tahu di mana patut kita letak iklan adsense. Selalunya ramai yang letak di bahagian atas header atau sebelah header, side bar dan dalam entry. Cubalah letak, dan lihat progress nya macam mana. Tapi jangan asyik ubah setiap hari! Oh no no. Cubalah dalam seminggu dua ke. Hihi. Dan nanti kita lihat laporan pula. Iklan mana yang mendatangkan hasil dan tidak. Bolehlah kita buat keputusan kekalkan dan ubah mana yang patut kan. 

Emm banyak lagi tips adsense ni. Cik Rose belum habis belajar lagi. Banyak yang perlu dipertingkatkan lagi. 

Dah terima hasil adsense buat kali pertama

Alhamdulillah, semalam Cik Rose dah terima hasilnya. Cik Rose pilih transfer akaun bank. Bank Maybank. Cik Rose terima email pada pagi 22 hb Mei. Dan terima duit pada 23 hb Mei. 

Nampak juga usaha dalam berblog ni kan. Pemangkin semangat ni! 

Alhamdulillah.

5 comments:

  1. waaah seronoknya.. huurm bab nak update setiap hari tu memang kemalasan sngt. tapi xpe.. ini boleh dijadikan pembakar semangat ^^

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah rose.. boleh la ajar akak sikit-sikit ye

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..bestnye, saya tak lulus masa mohon pertama kali beberapa tahun lepas..hahahah

    ReplyDelete