MAKANAN UNTUK KEKALKAN TENAGA DI BULAN PUASA

July 02, 2015


Assalamualaikum.

Selamat pagi. Sahur apa tadi? Kat sini saya nak share sikit tips-tips untuk kekalkan tenaga semasa kita berpuasa. Dari sudut pemakananlah kan.. Saya pun dapat dari fb je :) 


Oat, Tembikai, Madu, Jus Susu Kurma dan Roti Serat.Sebenarnya kurma tu memang berkhasiat.. Saya pun sahur dengan kurma je. Tak rasa lapar bila berpuasa. Tapi, kalau makan nasi, mesti akan rasa lapar.. Tapi, ikut pada diri masing-masing jugak kan? Ada yang tahan, ada yang tidak... Terserah anda :)

 

You Might Also Like

11 comments

  1. mkn overnight oat je.. letak oat susu kurma n kismis.. best

    ReplyDelete
  2. saya tak boleh makan kurma sebab manisnya buat sya sakit gg..last year mmg amal makan kurma

    ReplyDelete
  3. betul2 akak pnh try jgk mkn oat mmg rasa lain dr tlan nasi... tp mana yg dh jns perut melayu tak mkn nasi mcm tak bersemangat je

    ReplyDelete
  4. yui biasa sahur susu n kurma.. kdg2 je makan bnda len.. nasi mmg x mkn time shur.. sbb kalau mkn, pg2 akan cpt rasa lpr..huhuhu

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum
    hr nie bz skit x sempat BW ..
    singgah kejap je

    ReplyDelete
  6. saya tak boleh tak makan nasi,mesti lapar..huhu.sebab metabolisme tinggi kot.

    ReplyDelete
  7. jijah sahur xleh xmakan sahur...tengahari da rasa nak pitamm

    ReplyDelete
  8. puasa kali.ni ciksu byk mnm air, kurma n oat j.
    tembikai last year masa Ngandung.so far alhamdulillah. bertenaga la sampai boleh masak hari hari kan.dgn tgh sarat masa tu.

    ReplyDelete
  9. aida ari tu x puasa.
    makan kurma aje kat opis.
    alhamdulillah kenyang :)

    ReplyDelete
  10. sy sahur dengan air kosong jerrr...hihhiihi...xlalu sgt nk makan

    ReplyDelete

FOLLOWERS

CONNECT

SEO Reports for inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com PRchecker.info free web site traffic and promotion