Breaking

Wednesday, 30 May 2018

Tabung Harapan Malaysia - tiada paksaan untuk menderma atau tidak

Assalamualaikum.

Tengahari tadi, 30 Mei 2018, Kerajaan telah mengumumkan penubuhan Tabung Harapan Malaysia. 

Penubuhan ini adalah kerana melihat ramai yang prihatin ingin memberikan sumbangan setelah mengetahui keadaan kewangan negara.

Boleh baca details seperti di bawah ya :


Penubuhan tabung harapan Malaysia (THM)

Sejak siang tadi hinggalah sekarang, penuh wall facebook Cik Rose berkenaan isu ini. Ada pelbagai pendapat diluahkan. 

Satu je Cik Rose boleh cakap.

Nama pun derma dan sumbangan. Pada yang mahu memberikan sumbangan, silakan. Salurkan pada akaun bank yang tertera di atas. 

Bagi yang tidak berkemampuan atau tak mahu memberikan sumbangan, tidak mengapa. Bukan paksaan. Buat atas kerelaan masing-masing. Ini bukan arahan.

Aduduhhhh kenapa nak bertelagah?

~banyak isu di media sosial sekarang ni, sampai tak terkejar Cik Rose dibuatnya. Hihi. Baru nak baca isu itik.. ketinggalan keretapi pulak rasanya. 




6 comments:

  1. btul tu cik rose, kadang akak naik serabut ngn kerenah mcm2 manusia kt malaysia nih

    tabung ni untuk sapa2 yg nk menyumbang, sumbang lah bukan di paksa pun
    lagipun mmg ramai netizen yg minta tabung ni ditubuhkan....


    ReplyDelete
  2. btul tu cik rose, kadang akak naik serabut ngn kerenah mcm2 manusia kt malaysia nih

    tabung ni untuk sapa2 yg nk menyumbang, sumbang lah bukan di paksa pun
    lagipun mmg ramai netizen yg minta tabung ni ditubuhkan....


    ReplyDelete
  3. sumbang pada yang mahu menyumbang.seikhlas hati.

    ReplyDelete
  4. mungkin ada yg tak faham maksud sumbangan hehe

    ReplyDelete
  5. betul.. tak ada paksaan pun. nak kasi kasi.. xmo kasi sudahla..

    ReplyDelete
  6. tiada paksaan.
    terpulang kpd diri sendiri.
    anggap la sebagai sedekah. pasti ada pahala di sisi Allah.
    da lebih 35 juta kot ari ni. kalau tak salah la. alhamdulillah.

    ReplyDelete