Saturday, October 13, 2018

SUSU FERNLEAF SUSU DARI NEW ZEALAND YANG BERKHASIAT DAN BERKUALITI

SUSU FERNLEAF SUSU DARI NEW ZEALAND YANG BERKHASIAT DAN BERKUALITI. Lembu hitam putih.. moo moo. Nak tahu tak, Cik Rose suka sangat tengok lembu hitam putih ni tau. Cik Rose tahu lembu ni banyak di New Zealand. Nak pergi sana, entah bila nak sampai ni. Sebab tu, baru-baru ni bila suami Cik Rose ke Kundasang, Cik Rose jealous! Hahhah. Dia bergambar dengan lembu hitam putih tu. Siap pegang! Syoknya kalau Cik Rose dapat tengok sendiri dengan mata ni. 


Eh eh, jelaous tu kejap jer. Sebab hati dah terubat dengan lembu kat bawah ni :


Elok je duduk dalam kandang tu yer hihii..

Susu Fernleaf diperbuat dengan 100% susu dari New Zealand!

Ok, siapa yang suka minum susu? Seeloknya kita amalkan minum susu setiap hari. Tapi, Cik Rose tahu ramai yang tak minum hari-hari kan. Baik mengaku. 

Banyak sangat susu yang dijual di luar sana. Berbagai jenis dan dari jenama yang berbeza. 

Kenapa mesti nak minum Fernleaf? Apa yang menariknya susu Fernleaf ni? Apa yang membezakan susu Fernleaf dengan susu yang lain?

Untuk pengetahuan korang, lembu tenusu ni adalah jiwa dalam industri tenusu peladang di New Zealand. Para peladang di sana menjaga lembu-lembu tenusu dengan penuh dedikasi. Penuh komited! 


Lembu di New Zealand bebas meragut rumput yang subur!

Selain itu,  di New Zealand mereka juga mengusahakan ladang mereka secara semulajadi. Mereka memberikan kebebasan kepada lembu mereka untuk meragut di padang rumput yang subur. Hasilnya susu yang dihasilkan mempunyai sumber makanan semula jadi yang kaya dengan kalsium.  Ia juga mengandungi banyak nutrien penting lain seperti protein yang berkualiti tinggi,  Vitamin A dan juga Vitamin D.

Ia adalah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas tanpa terkurung dalam kandang. Yeayy bebas! Rumput mereka adalah rumput yang berkualiti tinggi dan terbaik dari alam. Jadi, mereka dapat menghasilkan susu berkhasiat yang berkualiti tinggi secara semula jadi. Susu apa korang? Susu Fernleaf lah.. 


Macam ni lah gambarannya. Cuma, di New Zealand, kawasannya luas! 


New Zealand merupakan tempat terbaik di dunia dalam penghasilan susu!

Korang nak tahu tak, bahawa bukan semua lembu tenusu diberi makan rumput. Yes, betul. Tapi, di New Zealand, lembu-lembunya makan rumput. New Zealand ni memiliki tanah yang subur dan kadar hujannya baik. Ditambah pula dengan cahaya matahari yang banyak menjadikannya sebagai salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu.


One more thing,  lembu-lembu di New Zealand ini menghabiskan sebanyak 90% masa untuk meragut rumput yang segar secara bebas pada hari yang cerah. Ini secara tidak langsung membuatkan lembu tenusu mereka mendapat kandungan Vitamin D yang sihat.

Bila dah dapat nutrien tu, lembu tenusu mereka menghasilkan susu dengan tahap Vitamin D yang lebih tinggi berbanding dengan lembu tenusu yang lain yang mana sering terkurung di dalam kandang. Terbaik kan?

Lembu Tenusu mereka menghasilkan susu secara  semulajadi,  dengan adanya faktor-faktor lengkap seperti rumput yang berkualiti tinggi, iklim yang selesa,  dan udara serta air yang bersih. 

Lagi satu, lembu tenusu mereka dapat menghasilkan susu secara semula jadi tau, tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu. Wow sangat kan! 


Warisan dan kepakaran mereka inilah yang menjadikan New Zealand sebagai peneraju dunia dalam industri tenusu hari ini.


Favourite Cik Rose semestinya susu coklat. Minum sejuk-sejuk, lega sangat rasa tekak ni. Sedap! Sekotak pun rasa tak cukup. Nak lagi, dan lagi! Hihi.


Selain perisa coklat, ada juga susu full cream. Yang ini kalau makan dengan oat sedap aih. Ehh kalau minum gitu saja pun dah sedap. 

Sesetengah orang suka menjadikan susu sebagai minuman untuk sarapan kan. Makan dengan roti atau biskut. Atau pun dengan oat dan nestum. 

Kalau Cik Rose, suka minum sebelum tidur. Nyenyak je tidur. Kekenyangan. Hikhik.. 


Kat mana nak dapatkan Susu Fernleaf?

Korang boleh beli di pasaraya dan kedai-kedai berhampiran. Ada dah dijual. Cik Rose pun sekarang beli buat stok letak dalam peti ais. Sebelum tidur, minum sekotak.


7 comments:

  1. Memang sedap susu ni..selalu juga beli tapi tak sempat nak buat stok hehe

    ReplyDelete
  2. Susu Fernleaf, susu yang berkhasiat untuk seisi keluarga. Sekarang ni kena amalkan minum susu. Dan sekarang dah mudah dah. Tak perlu susah payah nak membancuh. Boleh pilih je susu uht fernleaf.

    ReplyDelete
  3. Patutlah susu fernleaf ni macam sedap rasa dia. Suka minum susu gak :)

    ReplyDelete
  4. Sally suka gila dengan susu coklat dia...sally mmg beli fernleaf yg susu tepung...ni pertama kali cuba yg UHT

    ReplyDelete
  5. Best susu Fernleaf ni.. TB sukaa. antara susu yang boleh diterima tekak .. hehe..

    ReplyDelete
  6. Emi kalau fernleaf, satu-satunya flavor yg tekak ni boleh terima adalah perisa coklat. lain-lain takleh, hehe

    ReplyDelete
  7. Kegemaran anak2, diorang suka rasa dan design kotak fernleaf.

    ReplyDelete